gentlegiantafskofvde.blogg.se

Ännu ett test

Kategori: Välbefinnande

Om 20-punktslistan nedan inte är direkt inspirerande och säger något om hur man har det välbefinnandemässigt så kan man även ge sig själv poäng från 1-10 (där 1 är mest negativt och 10 är mest positivt) på följande sex frågor:
 
1. Hur gott är ditt humör?
2. Hur mycket energi har du?
3. Hur väl sover du?
4. Hur känner du dig när du vaknar?
5. Hur stressad är du?
6. Hur mycket tycker du om dig själv?
 
(McKeith, 2009:11)
 
Här hade jag inte heller så bra poäng innan jag startade med min livsstilsförändring. Men, redan nu har jag mer energi (även om den inte håller sig genom hela dagen) och jag tycker bättre om mig själv. Övriga punkter kan vi väl milt säga att jag behöver jobba på.
 
Den punkt som jag dock alltid ställer mig frågande inför är det här med sömnen... Även om jag är superstressad och därmed sover lite så sover jag ändå som en gris - troligen av ren utmattning. Jag är inte den som har orolig sömn på så vis och vet inte om mitt sömnmönster säger alltför mycket om mitt välbefinnande. Tror man mer ska vara orolig för mig om jag sover 'för mycket'. Hur ser du på det här med sömn?
 
/GG
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: