gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dags för vägning

Kategori: Vikt

Har mått konstigt i några dagar och tog därför en vilodag igår. Det blev utflykt till Café Kvarnen och sedan en massa mys hemma med sambon. Tror det var bra för kroppen att få ta igen sig för imorse kände jag ett sug efter att gå till gymmet och kroppen kändes pigg och smidig och 'lätt' vid träningen. Härligt med sådana pass, vilka avslutas för att det sunda förnuftet, tärningsprogrammet eller resten av dagsschemat säger att tiden är slut - inte för att kroppen inte orkar mer. Mycket bättre än att kämpa sig igenom programmet och riktigt känna varje minut. Tiden går aldrig så långsamt som då. Ni vet, de där sista två minutrarna...
 
Jag har sällskap av mina väninnor på måndagar, onsdagar och fredagar (när de kan och orkar) och då kör jag crosstrainer, sjukgymnastikövningar och smidighet. När jag är själv kör jag mer styrka och både rodden och löpbandet (utöver crosstrainern).   Jag sätter på hög musik och drar igång med kraft när jag är själv. Det blir helt enkelt lite mer 'go'. En och en halv timma då jag släpper loss! De är några av de bästa stunderna i veckan, både träningen med tjejerna och de pass jag gör på egen hand. Och de är olika slags träning och har olika kvaliteter.
 
Nåväl.. Idag var det dags för vägning. Jag hade inte rört mig någonstanns på vågen. Det tycker jag är ett bra resultat med tanke på att kroppen har acted weird hela veckan. Så, vi har följande resultat:
 
Startvikt den 15/7 2012: 106 kg (BMI: 33.6)
Vikt vecka 2 (29/7): 104 kg (BMI: 33) = - 2kg och 28 kg kvar.
 
Mål för kommande vecka är att gå ned minst ett kilo, att ha en kropp som är i balans och att göra löpbandet till en  del av den träning jag gör själv.
 
Nu är det dags för färd till sambons föräldrar. De bor på andra sidan Vänern så det är ett dagsprojekt att hälsa på dem. Är mycket glad över att ha tränat på morgonen när det nu blir långfärd. Det gör att jag kan slappna av mer och inte vara så rastlös.
 
/GG

Kommentarer

  • Linda säger:

    Det är ju verkligen jättebra! Grattis

    Svar: Tack för peppning!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-07-30 | 01:03:00
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se
  • Linn säger:

    Två kilo minus är ju jättebra. Jag gör min första invägning i morgon efter en vecka med LCHF. Har 20 kg att gå ner. Blir lite nyfiken på vad du ska doktorera i:).

    Svar: Tack för pepp! Jag önskar dig en positiv upplevelse vid invägningen idag. Själv hade jag gått ned ett halvt kilo. Känns helt OK även om jag hoppats på mer.
    Jag kommer att doktorera i socialt arbete. Jag tittar på hur olika värden av rationalitet och humanism krockar i de sociala omsorgsorganisationerna, vilket leder till att de som i slutändan ska arbeta inom dem och möta klienter måste göra prioriteringar och förhandla med sig själva om vad som är rätt. /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-04 | 22:47:58
    Bloggadress: http://mittbastaliv.blogspott.com

Kommentera inlägget här: