gentlegiantafskofvde.blogg.se

Träna tillsammans - träna med kärlek

Kategori: Träning

Det är tidig måndag morgon och jag morgnar mig innan jag ska till gymmet. Att träna tidig morgon är inget nytt för mig. Det har alltid fungerat bäst. Däremot är det nytt för mig att träna med andra. Kl 06:00 ska jag möta upp två av mina finaste väninnor. Tillsammans ska vi få svetten att flöda. Jag inser nu att träning är något privat för mig och att det fungerar tillsammans med dem för att vi har tillit till varandra och jag känner mig trygg med dem. Annars hade det inte varit lätt att ställa mig på crosstrainern och låta allt flöta omkring.
 
Att träna tillsammans med dem ger mig inspiration, glädje och kärlek. Det gör träningen till något jag ser fram emot. Det är också så otroligt skönt att inte vara ensam utan att ha någon som peppar mig och som ser hur jag kämpar. Det är nog den största förändringen som jag tror kan göra att jag når mina mål: att någon finns med i processen och ger stöd. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det ingen som gett mig stöd innan eller som har frågat jag hur mår med tanke på all den vikt som jag lagt på mig. Det har väl inte heller de gjort innan men när jag öppnat mig för dem har de lyssnat in mig och funnits där för mig. De här tjejerna vågar finnas nära mig, som i nära min själ - eller vad man nu ska kalla det - , och ge mig stöd när jag har det svårt. Jag hoppas att jag kan ge tillbaka det som de ger mig!
 
Nu gäller det bara att hitta rätt musik för dagens kärleksfulla pass!
 
/GG

Kommentarer

  • Linn säger:

    Vad härligt du skriver! Känner dessutom verkligen igen mig själv med det där att träning är något personligt och som man inte vill göra med vem som hellst men man vill ändå ha någon med sig :)
    Ska fortsätta följa din blogg :)

    Svar: Linn, Tack för din fina kommentar.

    /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-07-23 | 22:36:20
    Bloggadress: http://minusfemtiotvakg.blogg.se

Kommentera inlägget här: