gentlegiantafskofvde.blogg.se

En udda fredag

Kategori: Allmänt

Gårdagens kväll syntes rolös. När jag lade mig på kvällen kände jag hjärtat dra igång och kallsvettningarna hålla mina fötter fångna. Det kan bli så här i stressiga perioder. Men, just nu så är det inte så stressigt. Ändå fanns den reaktionen här denna kväll - en säker påminnelse om att ta det lugnt, att sätta mig själv först och att jag bara har ett liv och att det livet är värt att levas. Jag kan gå ned i vikt, få fler år - men till vilken nytta om jag inte ändrar förutsättningarna för min egen lycka? Och, tro mig, jag är lycklig på många sätt! Det finns gamla mönster (känslomässiga och rutinmässiga) som jag arbetar med. Att ändra livsstil och skapa goda vanor är större än maten/vikten som ofta är ett uttryck för resten av vårt liv.
 
Dagen startade därmed lite 'off'. Den var i otakt med sig själv redan från början. Men, allteftersom dagen blev till förmiddag och senare till luncfh så hann den ikapp sig själv. Ibland måste vi bara låta livet hamna i takt. Har tränat och badat på eftermiddagen och nu finns ett lugn inom mig. Budskapet för idag är att vi måste låta oss känna, inte rädas otakten utan ge den tid, andas genom processen och komma ut ännu starkare på andra sidan.
 
Det är svårare, tuffare och kräver mer av oss än att trycka på, kämpa på och bita ihop. Låt oss vara starka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: