gentlegiantafskofvde.blogg.se

Frukost 07:30

Kategori: Allmänt

 
Här har vi mitt första huvudmål. 2 dl lättyogurt med smak av vanilj som toppas med hemmagjord müsli (hirsflingor, havrekärnor, sesamfrön, solrosfrön, psylliumfrön, pumpakärnor och 10 mandlar). Låt oss titta närmre på pillren:
 
 
De gröna, runda pillren är gjorda av spirulina. Jag tror på att alger är välgörande och här får jag i mig en dagsdos. Den stora, runda och rosa till höger är multivitamin för kvinnor. Tar bara en (ordinering är två) eftersom jag får i mig bra med vitaminer från min kost. Den vita, runda är magnesium. Jag tar extra av det just nu när jag är inne i en träningsperiod eftersom magnesium stödjer återhämtning och funktion.De beiga längst upp till vänster är rosenrot. Ska tydligen pigga upp så why not? (Better safe than sorry ;) ) De stora bruna pillren är omega kapslar gjorda på lin. De röda, avlånga pillren är chili-piller som ska hjälpa till att få lite fart på omsättningen. De tar jag mest för att mamma sagt att de är bra, och för att mamma har rätt mer ofta än jag vill erkänna.
 
Jag tar även B-vitaminbrus efter hård träning och varannan kväll tar jag en järntablett och varannan kväll tar jag en kalktablett som även har D-vitamin i sig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: