gentlegiantafskofvde.blogg.se

Helgläge

Kategori: Allmänt

Har en sådna där vecka, ni vet, där man står på slutet och undrar hur man tog sig dit. Inför veckan ser allt hopplöst ut och man ser hur vägen genom veckan kantas av möten man helst slipper, åtaganden som måste genomföras, och måsten som man behöver pressa sig igenom. (Tack och lov för undervisning!) Min att-göra-lista tycktes växa in i oändligheten fram till imorse. Hur mycket jag än gjorde så tog den aldrig slut och fylldes dessutom på. Men, med några alltför tidiga morgnar så är jag nu igenom! Jag vet inte hur jag gjorde, men jag vet att jag lyckades med det omöjliga och att jag nu kan jobba hemifrån till på måndag. Känner mig dessutom extra awesome för att jag på ca tio minuter lyckades kicka igång Skype och kunde ha handledning över nätet. (Ja, jag är tillräckligt stenålders för att förundras över teknikens framsteg.)
 
Nu väntartre dagar med metodkapitel till min avhandling. Det kommer vara jag och katterna och värmehöjande insatser. Jag hoppas ni alla får en fin helg!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jag känner igen det där med att listan bara växer och växer.. det är samma för mig emellanåt, usch. Skönt dock att du kom igenom =)

    Svar: Det är superhärligt att sitta här på fredagkvällen med listan avbockad. Ser fram emot balanserade veckor!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-02 | 11:25:20
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: