gentlegiantafskofvde.blogg.se

Maniac Monday

Kategori: Allmänt

Helt tokig måndag. Jag har fått massor gjort och ändå ingenting känns det som. men, maten har fungerat bra ändå (för en gångs skull). Yippie! Här har vi lunchen:
 
 
Jag är hooked på det här just nu. Mest för att jag har veckor med tight schema. Det är spenat, röda linser som bara legat i blöt, makrill i tomat och ett ägg. Jag har även kommit ihåg att fota ett mellis:
 
 
Det här är en god smoothie/sorbet på fysta jordgubbar, soyamjölk, hampapulver och valnötter. Massa gott!
 
Träningen får vila just nu. Jag har hamnat i ett stressläge där musklerna och kroppen i övrigt är helt slutkörda. (Lyckas dessutom spänna axlar och skulderblad så att jag får träningsvärk) Dessutom störs sömnen. Så, den får vänta tills jag är i balans. Bra mat kommer på första plats (tillsammans med vatten), sömn på andra plats och träningen på en tredje i min prioritering. Funkar inte de första så får det tredje vänta. Känns skittråkigt eftersom jag vill sticka ut och springa eller pressa på gymmet. just nu blir det istället yoga för att sträcka ut och mjukgöra och varma bad för avslappning. Med massage på det så är det toppen! Funkar sömnen så ska jag belöna mig med löprunda eller gym på torsdag morgon. Annars har jag bara ett par enmilapromenader inbokade.

Kommentarer

  • heysam säger:

    Maten är 80% av allting, träning hjälper men matvanor avgör mest. Man kan inte träna bort dåliga matvanor. ;) Så du är jätteduktig!

    Svar: Tack för pepp!!!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-12 | 23:05:26
    Bloggadress: http://heysam.se/

Kommentera inlägget här: