gentlegiantafskofvde.blogg.se

När inspirationen gått och gömt sig...

Kategori: Allmänt

Sitter här och försöker peppa mig själv till att slänga mig på cykeln om en stund. Har blivit rekommenderad att se filmen 'Burlesque' och det får bli underhållningen medan jag trampar. Jag är rätt duktig på att tvinga mig till träning men ibland blir jag så j**la trött på det! Jag vill känna mig motiverad och energifylld även när jag ska upp på cykeln eller ska släpa mig upp till gymmet (när jag ska ut och springa eller gå så är jag som en duracellkanin och tänker att åtminstone en tiondel av det skulle vara gött). Dök ut här i blogghavet för att fördriva lite tid och för att finna pepp. Skinny jeans har sammanställt tips på bloggar och jag blev nyfiken på den här. Det räckte. Den bloggen påminde mig om att jag är på väg någonstans och att jag måste kämpa för det. Det kommer inte av sig självt och arbetet som jag lägger ned kommer att vara värt det!
 
Jag har hittills tagit mig lite mer än en tredjedel mot mitt mål om viktnedgång. Visst går det upp och ned med inspirationen och lusten. Det kan till och med hinna svänga under en dag (som idag). Då är det tur att era bloggar finns som påminner. För, ibland oss är det nästan alltid någon som är pepp och som kan säga rätt ord eller inspirera genom bilder. Det är helt fantatsiskt att det är så när mantrat om att "du klarar det här -ett steg i taget" låter som ett ihåligt eko. När man förlorar den större bilden och tycker det mesta är jobbigt här och nu och att man helt enkelt kan må bra just nu i denna stund genom att gotta ned sig längre under filten. Men, det är inte rätt steg om man ser till det större perspektivet. I det större perspektivet är det bara att ta sig an, ta itu och gör't!
 
 
 
 

Kommentarer

  • alexandra säger:

    är också i en stor svacka nu( men det går ju inte att vara motiverad hela tiden) men man får försöka ta sig upp på hästen igen.... själv behöver jag nog något nytt, någon som gör att det blir en tävling att gå ner igen... har satt på ett schema för att jag ska bli motverad igen... ett litet latis schema. måste göra något annars kommer jag falla i baken vid jul :)

    Svar: Känne rigen det där läget av att behöva något mer. Mitt löparprojekt sattes igång för ca två månader sedan när viktnedgång i sig inte var en tillräcklig morot för att trippa på nätta steg (tänk flodhästen i 'Fantasia') till gymmet. Nu när det börjar bli inomhus-säsong så behöver jag verkligen något mer för att ta mig igenom det motstånd som att gå till gymmet 05:30 innebär. Kanske ska testa ett schema. En slags adventskalender för mig själv?! :) Hur har du lagt upp ditt schema?
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-24 | 00:27:58
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här: