gentlegiantafskofvde.blogg.se

Plötsligt händer det

Kategori: Allmänt

Kommer ni ihåg mitt besök i brudbutik med anledning av akadmeisk högtid för lite mer än en månad sedan? (Om inte finner ni det här) Hur butiksbiträdet plockade fram en klänning i storlek 48 och drog, och drog, och drog innan hon ville gå med på att jag, som jag sagt när jag klev in, behövde 'något större'? Igår var det dags att finna klänning till mitt bröllop. Jag kände mig ofantligt obekväm när jag, min mor och min syster klev in på den andra brud-butiken i sta'n som är känd för att ha riktigt snygga klänningar som varken skriker bal eller brud. Min syster fick prova ett par klänningar så jag kunde se modellen på (ville till vart pris undvika provrummet). Jag själv provade sedan en riktigt snygg men lite tråkig klänning som jag kanske köper framöver för att ha på jobbet. Den ena av de två klänningarna som syrran fick på var lite OK. Hon övertalade mig att prova den jag med. Jag tyckte den såg halvtårkig ut men gick med på det (man säger inte nej till tre kvinnor som har bestämt sig för samma sak - att till varje pris få på mig den klänningen). Jag in i provhytten och tittar på den 'lilla' klänningen i stlk 48. Jag vet ju att den inte kommer passa och känner mig lite ledsen och misslyckad och hatar tanken på att jag kommer behöva säga att den inte passar (som jag påtalat). Jag drar den över huvudet och innerklänningen fastnar lite över brösten (tappar än mer mod redan då). Jag drar ned den och tittar utamanande på min fiende: dragkedjan. Jag drar upp den en bit och tänker att 'nu fastnar den, nu går det inte mer'. Jag håller ihop överdelen av tyget med ena handen och tänker att jag kan nog dra upp den en liten bit till. Sedan blev det en bit till och sedan var den faktiskt uppe. Där stod jag. I en liten, grå och asful klänning i stlk 48. Helt surrealistiskt! För en månad sedan var jag en stlk 52 i balklänning-klänning. Det var så otroligt skönt att kunna säga att jag inte ville ha klänningen för den var skitful (vilket översattes till 'inte riktigt min stil' när mina ögon mötte de tre kvinnornas tindrande ögon). Jag behövde inte säga min vanliga ramsa över att den var jättefin och jag var så tacksam för all hjälp (tack snälla ni för att ni hjälper besten komma i en klänning) men att den inte gick att få ihop. Storheten i detta har verkligen sköljt över mig idag! Vikten kryper fortfarande snigelsakta ett halvt kilo i taget men jag har en hel del massa andra 'bevis' för att det går framåt.
 
Idag känns mitt mål görbart. Idag känns det som att jag kan lyckas att bli en stlk 40-42 igen. Dagens känsla måste på något sätt koncentreras och lagras på flaska så att jag kan ta fram den de dagar som det känns tufft. Dagarna då jag känner mig som trollen i 'Sagan om ringen' och 'Harry Potter'. Tar med mig energin in i nästa vecka då jag ska passa på att träna ordentligt. Idag blir det lugn cykling pga migrän-morgon. Men, så här ser träningsplaneringen ut för kommande dagar:
 
Måndag: 07:00 löpning, möjligen promenad 5 km med sambo
Tisdag: 07:00 löpning
Onsdag: 18:00 cykel 1h
Torsdag: 06:30 gymmet (30 min XT, 30 min styrka, 15 min rodd)
Fredag: 18:00 cykel 1h
Lördag: 07:00 gymmet (enligt ovan)
Söndag: 07:00 löpning
 
Ska få in 2 st enmilapromenader med väninnan också vilka jag skulle tro infaller torsdag och söndag. Härligt! Härligt! Härligt! Hoppas att Er helg ger er en massa energi inför kommande vecka.

Kommentarer

  • alexandra säger:

    haha... vad skönt, grattis.... ja det är skönt när man får lite belöning för slitet med vikten :)

    Svar: Tackar! Det är verkligen jätteskönt. Och det är värmande att få höra eftersom man inte alltid kommer på det själv.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-18 | 15:53:54
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • Minendie säger:

    Åh vilken härlig känsla. Vågen visar ju inte alltid hela sanningen, då är det fint att få en sån här upplevelse som visar att man är på rätt väg.

    Svar: Ja verkligen! Tänker ofta på hur missvisande vikt kan vara. Och hur dumt det var av mig att inte komma på det när jag började så jag kunde ha satt upp andra mått för framgång. Hoppas du har en bra start på veckan!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-18 | 16:00:02
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • heysam säger:

    Sånna här stunder (som inte ens handlar om vad som står på vågen!) är underbara.

    Svar: Håller helt med! :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-19 | 13:20:08
    Bloggadress: http://heysam.se/
  • Pernilla säger:

    Åh, vad härligt! Jag blir så glad för din skull! Tänk ändå vad förändringar kan gå snabbt! Det är fantastiska resultat - jag tycker du ska vara stolt över dig själv! :)

    Svar: Tackar! Jag är stolt och får motivation till att kämpa vidare. Ibland känns det som att det går så otroligt långsamt men när jag ser tillbaka så har det gått snabbt. Dock har det gått snabbare i mått än på vågen. Har kommit på att vikt i kg är missledande vad gäller form och framgång...
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-20 | 19:28:41
    Bloggadress: http://skinnyjeans.devote.se
  • Linda säger:

    wohooo!!! Så underbart inlägg! fantastiskt vad glad jag blir för din skull! Tänk att man står ju där och känner just som du sa, att man var ju nyss i en större och nu är man här. Massa kramar och kärlek! BRA jobbat!! <3

    Svar: Tack för peppande kommentar fina du! Jag är väldigt glad! Kramar och kärlek tillbaka!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-29 | 19:51:10
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: