gentlegiantafskofvde.blogg.se

Tid att stanna upp

Kategori: Allmänt

Gårdagen bjöd på en fantastisk dag av föreläsningar och mingel tillsammans med mina fantastiska studenter. Fokusdag beteende gick av stapeln och innehöll mycket inspiration och möjligheter till kontakskapande. Jag och treorna startade dagen redan kl 08:15 med en föreläsning som hölls av vår professor. Så, med feministisk etik i ryggen tog vi oss an allt som mässan bjöd på. Runt halv åtta på kvällen var jag hemma med visitkorten putande ur handväskan och rejält nöjd. Enda missen kan ha tänkts vara att jag svassade runt i klackar hela dagen. Men, det fötterna inte dör av, det härdar dem. ;) Idag tar jag en riktig semesterdag och sitter i soffan med myskatterna och läser 'Fitness Magazine'.
 
Att ta det lugnt hemma ger möjlighet till eftertanke.När jag startade min livsstilsförändinrg för ca 4 månader sedan så kändes vägen lång och outhärdlig. Så många dåliga vanor att lägga om, så mycket vikt att gå ned, så många mörka morgnar att ta sig till gymmet. Matvanorna är inte helt toppen än och det är den svåraste nöten. Har fått sambon att gå med på att äta enligt 'min diet' i ett par veckor så att jag får en skjuts. De mörka morgnarna inbjuder snarare till att stanna kvar i sängen än gå till gymmet de morgnar som jag inte behöver sticka till kontoret kl 06. Ska försöka ta tag i det och glädjer mig åt att jag kan springa 2-3 morgnar i veckan, gå till gymmet ca 08 på helgmorgnar och att jag faktiskt kan cykla ett par kvällar i veckan. Viktnedgången går långsamt (inte konstigt eftersom jag inte sköter mig fullt ut) men det är OK. På fyra månader har jag gått ned tolv kilo och tre klädstorlekar. Så, även små förändringar i rätt riktning ger resultat! =)
 
Jag tror att det är viktigt att låta det vara OK. Oavsett hur snabbt vikten eller midjemåtten minskar. Att inte skuldbelägga sig själv och tortera sig själv för att allt inte blir perfekt alla gånger. Det perfekta är ibland orealistiska ideal som kan knäcka oss. Fokusera istället på de förändringar i rätt riktning som tar sig uttryck genom bättre flås, ökad smidighet, en glädje att träna, maten som ger energi och som smakar fantastiskt, kroppen som känns 'ren', musklerna som börjar synas, och energin som ökar. Allt perkar på att utecklingen är på väg åt rätt håll. Jag tror på att hålla fast vid det och att fortsätta göra rätt val så långt som det är möjligt. Jag blir så inspirerad av alla er som finns här ute i den virtuella världen. Ni har fantastiska recept som ser läckra ut! Ni kämpar på med träning och bra kost! (Och visar att det efter ett tag inte heller behöver kämpas fram.) Men mest av allt tycker jag ni har sunda och bra värderingar som många behöver ta del av! Keep up the good work! /GG

Kommentarer

  • Sam säger:

    I början ville jag liksom bli smal NUNUNU. Men jag insåg efter några månader att det får ta sin tid för att det ska vara naturligt och ske på ett hälsosamt sätt.

    Svar: Du har helt rätt. Jag tror att jag trodde det skulle gå snabbare och mitt tålamod prövades för ett par månader sedan. Tog mig igenom det och därefter skapades ett större lugn och bättre fokus hos mig.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-22 | 17:55:08
    Bloggadress: http://heysam.se/

Kommentera inlägget här: