gentlegiantafskofvde.blogg.se

Tystnad i etern

Kategori: Allmänt

Det blev inte bara en galen måndag utan även galen tisdag och galen onsdag. Helt fantastiska men crazy! Jag har föreläst för treorna på socialpsykologiska programmet om dagens samhälle med sina ideal och hur utsatta vi är samt om narcissism ur kulturteoretiskt perspektiv. De är fantastiska och jag älskar verkligen mitt jobb. Före och efter och mellan föreläsningarna har jag haft möten som varit otroligt kreativa och givande. Gårdagen avslutades med ett besök på fastighetsmässan tillsammans med övriga styrelsemedlemmar för bostadsrättsföreningen. Vaknad idag upp med någon slags jobb-baksmälla. :) Blev dock ett par härliga möten även idag innan jag kom hem till inspirerande läsning om träning och kost. Lite överraskande blev det strömavbrott i ca två timmar. Men, det var ändå något mysigt med att sitta och läsa i stearinljusens sken.
 
Eftersom jag lyckats sköta kost och sömn så belönade jag mig med träning. 45 min på cykeln blev det. Det är så härligt att träna! Tänk vad fantastiskt man kan må!!! Nu ska jag ha semester fr.o.m. imorgon och t.o.m. nästa vecka. Det blir kost och träning och härligt umgänge för hela slanten! Och bloggande. Ska köra tio dagar med kraftgivande livsföring som ger en extramotor inför höstterminens sista, ofta sega, veckor. Att just nu se på 'Aldrig mera fet' (går på trean) ger än mer motivation! Jag försöker alltid påminna mig om att jag bara har ett liv när det börjar gå snabbt i vardagen. Och det är värt att levas fullt ut!
 
Förresten... På lördag kommer mor och syster hit för att hjälpa mig leta klänning. Dagen D börjar närma sig! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: