gentlegiantafskofvde.blogg.se

Veckans träningsplanering

Kategori: Allmänt

Vad för trevligt ska jag hitta på i veckan som kommer som får blodet att flöda och fettet att darra av skräck? Pga knät så är det lite lågintensivt som gäller men så här tänker jag (ska kolla med träningsbuddyn oxå):
 
Måndag: 06.00 gymmet (30 min XT, 30 min styrka och rehab), möjligen promenad 5 km kl 16.00 med sambon
Tisdag: 07.00 löpning 20 min, 17.00 cykel 30 min
Onsdag: 17.00 cykel 60 min
Torsdag: 07.00 löpning 20 min, på e.m. promenad 1 mil
Fredag: 06.00 gymmet, 17.00 cykel 30 min
Lördag: 07.00 löpning 20 min, 17.00 cykel 30 min
Söndag: 06.30 gymmet, promenad 1 mil
 
Jag startar var morgon med ett yoga program som ska sträcka ut mig och stärka mig som löpare. Mitt mål är att knät ska vara bättre efter denna vecka genom varierad träning och att jag inte kör på för fullt utan ligger på underprestation. Genom två pass får jag dessutom igång både hjärta och lungor under dagen. Vad ska ni träna?
 
 

Kommentarer

  • smulan säger:

    Verkar som om du har allt under kontroll:) Hoppas att knät hämtar sig nu som planerar och blir bättre.
    Själv blir det lite av min sjukgymnastik, gåband, vibbroplatta och lätt yoga. Ha en bra vecka:)

    Svar: Önskar dig det samma!Tack för lyckoönskningar. De värmer och för mig framåt!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-11-04 | 22:08:46
    Bloggadress: http://https://smulgubben.wordpress.com/
  • Linda säger:

    Du är så himla GRYM!!!! Kramar

    2012-11-18 | 08:53:40
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: