gentlegiantafskofvde.blogg.se

4V

Kategori: Allmänt

Idag är en sådan där dag som inte riktigt startar som dröjer sig kvar i ett avdomnat tillstånd men samtidigt rusar mot kvällen och ny arbetsvecka. Tycker verkligen inte om sådana dagar!
 
Jag blir även arg över att jag behöver ha sådana här dagar pga att veckan innebar stress och dessvärre väldigt lite bekräftelse trots att jag kämpade rumpan av mig. Det är verkligen inte OK! Det är inte heller OK eftersom det innebär att min kropp lägger på sig bukfetma utan att jag kan göra något åt det. Mitt mål om ett liv med mycket mindre stress och press innebär att jag behöver prata med min chef om att det behöver bli en ändring. Jag kan jobba hårt. Men då vill jag inte att mina kollegors oinsatthet ska dra ned mig och att jag inte får bekräftelse och respekt för det arbete jag gör. Jag är värd mer än så. Vi är alla värda mer än så!
 
Inte ens en promenad med en av mina fina väninnor gav en push uppåt. Jo, i stunden. Det är alltid härligt att träffa henne och prata och skämta. Dessvärre är jag fortfarande trött, ja utmattad, och behöver ta en dag i vila. Behöver faktiskt mer än så känner jag. Jag behöver få skrika på folk och sedan skita i allt och få vara med mig själv och min älskade. Lite BANG! och BOM! och sedan semester. ;) Men, ett konstrutivt samtal med chefen kommer troligen ha samma effekt. Jag behöver bara få berätta vad jag känner och få bekräftelse på det. Ska även passa på att ringa min handledare imorgon för att bli påmind om vad som är viktigt och stämma av att jag är på banan.
 
Nu ska här mysas i mjuka och varma kläder till film eller TV medan kalla hösten virvlar utanför. Tror på värme, vila, vatten och vänner i detta läge! De fyra V:na.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: