gentlegiantafskofvde.blogg.se

Because I'm bored

Kategori: Allmänt

Satt och räknade på hur oktober gått rent kalorimässigt. På månadens hittills 24 dagar har jag haft ett medelintag av kalorier på 1543. Jag har gjort av med 7442 kalorier genom träning. Vilket ger ett medel på 572 för de 13 dagar jag kunnat träna (haft träningsfria dagar pga knät) och ett medel på 310 om man räknar samtliga dagar. Do as you please... Men om man höftar lite så är 1543 minus 310 lika med 1233. Det är medelintag av kalorier denna månad. Inte så illa alls. Men, känns lite för lite...
 
Ja, detta är vad jag gör när jag är uttråkad. Inte ens 'Masterchef' får mig på gott humör ikväll. Ska istället passa på att krypa ned med 'The kind diet' och bli inspirerad. Jag är inte så politisk med vad jag äter och jag har svårt att se mig leva utan keso. Men, i övrigt är steget till att bli vegan inte så stort för mig. Och jag skulle gärna äta lokalproducerat och ekologiskt. Eftersom det kan vara svårt i min lilla stad att upprätthålla sådan livsstil så tänker jag att jag i vart fall kan inspireras. För, i valet mellan keso och alfalalfagroddar så vinner faktiskt de senare. ;)

Kommentarer

  • Lena säger:

    Kan du det där med kaloriintag?
    Ligger alltid under 1500, ibland på 1200 och så tränar jag. Är det inte bra?
    Ska jag äta mer om jag tränar?
    Vet inte exakt hur det ska va...

    Svar: Hejsan,Det finns många olika svar gällande det där med hur många kalorier. När man vill gå ned i vikt handlar det dock om balansen mellan kaloriintag och kaloriförbrukning. Jag tror att det i slutändan handlar om att känna efter gällande huruvida man mår bra och om den livsstil man har fungerar. Min tanke kring att 1200 är för lite grundar sig på att jag är ca 180 cm lång och väger ca 100 kg. Mitt dagsbehov ligger över 3000 kalorier och jag har en kaloriplan på 1400 som därmed är mindre än hälften av mitt existensbehov. Basically går jag ned i vikt genom att bara sitta på rumpan. Jag tränar minst en timma om dagen och märker att jag inte mår bra när jag hamnar för lågt i kaloriintag. Jag blir övetränad i förhållande till mitt intag. Oftast beror det då på att jag missat ett mellanmål. Om jag äter mina huvudmål och mellanmål och hamnar på 1200 i kaloriintag så kan det ibland vara OK ändå. D.v.s. om det känns bra. För att se mitt behov gick jag in på följande länk: http://www7.slv.se/Matdagbok/loggainsnabbregistrering.aspx. Jag registrerade vad jag åt under en dag och kryssade i min ålder, vikt, min träningsaktivitet och min arbetsaktivitet. Sedan fick jag fram tabeller och kunde ta ställning till och reflektera över dem. Mvh GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-10-25 | 20:34:06
    Bloggadress: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här: