gentlegiantafskofvde.blogg.se

En timma ljus

Kategori: Allmänt

Morgonen gryr över ett infrostat Skövde. Vi kom faktiskt ihåg att ställa tillbaka klockan. Det var en av de där 'ja just ja' tankarna som for förbi precis i den stund jag skulle somna in. Typiskt att allt kommer då och inte någon timma innan. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här med att ställa tillbaka tiden. Bryr jag mig över huvudtaget? På ett sätt behöver jag svara ja. För även om jag inte i stunden, då alla ska diskutera det hela, tänker på det så blir kvällarna oundvikligen mörkare. Det är svart redan när man går hem från jobbet. Så uppgiften för dagen blir att bunkra ljus som kan förgylla kvällarna.
 
Jag tänker även suga ut det positiva ur denna tidsändring: det är ljusare på morgonarna. Let's face it - det varar inte många dagar men ändå! Jag ska passa på att använda de här få höstdagarna då vi får mer morgonljus till att gå till gymmet. Att gå till gymmet är alltid übertråkigt på hösten då man får gå dit i mörker, gå därifrån i mörker och när man sedan pallrar sig till jobbet så kanske det finns lite ljus. Borde väl ha ett par veckor att ta vara på? Resten av hösten blir det helgmorgnarna som spenderas på gymmet. Lördagar och söndagar kan jag gå dit lite senare (runt åtta) och då känns det inte alls lika segt.
 
Ni tänker väl på att kolla så att ni får i er D-vitamin (och gärna magnesium och kalcium) för att undvika höstdippen i humör?
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: