gentlegiantafskofvde.blogg.se

Fredag!!!

Kategori: Allmänt

Äntligen är det fredag! Om några timmar stänger jag jobbläget och går in i skönt helgläge. Det är en spännande känsla att ha. Förut gjorde jag aldrig så. Jag jobbade på även genom helgerna, växlade t.o.m. upp rent utav eftersom jag kunde sitta ostört. En del i min förändring är att vila, att njuta, att umgås och att ha helg. Jag kan väl inte låta bli jobb på helgerna men numer är det bara några timmar jag sitter (om jag inte hamnat efter) och med mina egna texter.
 
Solen lyser över vackra höst-Skövde och dagen startades med löpträning. Det är tredje träningen jag och min väninna gör tillsammans och efter en vecka så känns det jättebra för mig. Jag och min väninna är mycket stolta över oss själva! Och, det ska vi vara! :-) Hon har aldrig löptärnat (om jag förstått rätt) och för mig är det många år sedan. Löpträningen gör att jag får bra fokus för min förändring och viktnedgång. Nu hamnar träningen och maten i fokus för att de hänger ihop. Jag vill äta bra för att orka och för att bygga muskler (så jag kan springa längre ;) ). Jag vill gå ned i vikt för att orka än mer, men själva viktnedgången blir sekundär och 'kommer av sig själv'. Behövde omfokusering torr jag eftersom jag hängt upp mig själv på vikten så mycket och började tappa träningsmotivationen när det enda skälet var att träna var för att gå ned i vikt. När latmasken har snort sig om mig lagom till att klockan ringer 05:00 så tänker jag att jag hellre är tjock än går upp i mörka timmen och trotsar kylan på väg till gymmet. Kommer dock fortsätta med min gymrutin nu när jag får mer hektiskt schema och det bara är på morgnarna det finns tid att ta av till träningen. Men även tärningen där får mer mening när jag har löpträningen att förhålla mig till. Det känns så skönt att ha hittat rätt.
 
Här är den runda som ska springas i vår:
 
                                                          
 
Loppet går i Jönköping och det känns helt surrealistiskt och samtidigt helt naturligt att det ska springas.
 
Med inspirationen som kommer från tanken på detta lopp ska jag nu fortsätta jobba en stund till. Jag hoppas att ni alla har en fin fredag och att en härlig helg väntar er!

Kommentarer

  • alexandra säger:

    grymt:) bra tankar du har som fokuserar på träningen

    Svar: Thank you! Tack för peppande kommentar! det känns rätt och bra just nu! :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-10-05 | 14:43:45
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här: