gentlegiantafskofvde.blogg.se

Jag och katten...

Kategori: Allmänt

Dagen är till enda. Som alla dagar bar den på överraskningar, ups och downs.Nu sitter jag i soffan och tänker att det borde vara 'Masterchef' på sång på åttan. Tänk att vara så kreativ! Tänk att ägna sitt liv åt mat! Tänk att kunna laga mat på den nivån! Jag inser att jag nog aldrig blir mer än en Morberg men att det är ok. Lite tillschysstad husmanskost av hög kvalitet. Mannen blir glad, jag får små utmaningar så att matlagningen fortsätter vara kul och tydligen smakar den gott också.
 
Idag skiljer sig dock från andra dagar. Det är första dagen på länge som jag inte tränar. Jag har tagit en vilodag av två anledningar. Den första är att jag varit trött och seg redan imorse och på ganska deppigt humör. Har mest behövt att bli omkramad, klappad på och berättad för att jag duger. Den andra är mer viktig och den primära: jag laddar inför morgondagens löprunda. Jag vill ha utvilade och pigga muskler som är på gång vid rundan imorgon! :-)
 
Vid min sida i soffan ligger ena katten. han verkar nöjd av tonfisk-middag och mysande. Tänk att få känna sig så där tillfredsställd! Jag vet att jag gör det när jag tar hand om mig själv. Äter bra, sover bra, jobbar lagom och tränar. Har blivit lite obalans mellan de delarna och jag ska försöka återfinna balansen inför nästa vecka.
 
                              

Kommentarer


Kommentera inlägget här: