gentlegiantafskofvde.blogg.se

Knä eller karriär?!

Kategori: Allmänt

Valet kan låta så enkelt men ändå är det så svårt att välja rätt. Men hur sa jag? Jag skulle sätta mig själv först, min hälsa och mitt välbefinnande först. Problemet är att knä och karriär innebär olika sorters välbefinnande, olika sorters hälsa.Men, i slutändan valde jag knät.
 
Efter besök hos läkaren idag så är det vila, sjukgymnastik och cykelträning som gäller. Eftersom knät blev sämre efter förra Lund-resan var jag kluven en stund till hur jag skullke göra med resan denna vecka. Efter stöttande samtal med chef och ämneföreträdare så har jag dock bestämt mig för att stanna hemma. Har även bestämt mig för att jag enbart får gräma mig idag. Sedan får det vara nog! Så ut med det! Känn så att jag känna klart! Skrik så att ingenting fastnar där inne och skär och tär. Sedan, acceptans och gå vidare. Göra nyttiga saker ändå och komma framåt.
 
Det är så mycket kring oss som kan ge oss skäl att känna oss nere, att känna oss otillräckliga, som gör oss besvikna. Låt oss inte stanna vid de känslorna för länge. Låt oss istället göra saker till något positivt och konstruktivt. Lått oss acceptera våra egna begränsningar men även pusha oss så att vi utmanar våra gränser. De gränsförflyttningarna kan ge oss bättre resultat, göra oss bättre men ibland bara också innebära att vi inte fastnar, att vi inte rör oss bakåt. Så, även när vi tycks stå på samma ställe kan vi faktiskt ha tagit fantastiska språng!
 
/GG

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Vilken bra inställning du har! Det hjälper mycket att ha en bra inställning till det som händer i livet. Hoppas att knät blir bättre snart, ta hand om det och dig själv. Jag tycker du prioriterade bra, ibland måste man avstå saker man gärna vill göra för att det kunna göra andra saker på längre sikt.

    Svar: Tack vännen! Jag kan inte annat än hålla med din kloka inställning!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-10-15 | 18:20:54
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • smulan säger:

    Bra skrivet:) Sköt om din kropp nu och hoppas du blir bra.

    Svar: Tack! Med ett par veckors vila blir det här toppen!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-10-15 | 19:27:05
    Bloggadress: http://blogg.amelia.se/smulan/
  • alexandra säger:

    tråkigt med knät, men det är viktigt att du tar hand om det, så att det kan bli frikst...kram

    Svar: Tack för stöd! Jga håller med och trots jag tycker dte är trist så vet jag attdet är det enda rätta. Kram!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-10-15 | 22:18:43
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här: