gentlegiantafskofvde.blogg.se

Lundresa

Kategori: Allmänt

Igår kväll kom jag hem från att ha varit i Lund. Hann inte se lika mycket av staden som jag trott eftersom vi råkade ut för 'trafikstörningar' på vägen ned. Helt fantastiskt förresten hur människor skapar band till varandra genom att gemensamt vara utsatta för trafikstörningarnas kaos. Vi var fyra personer som fann varandra och det visade sig att tre av oss hade kopplingar till Alingsås och tre av oss hade kopplingar till Skövde. Vilka är oddsen?! :)
 
Jag hoppas ni haft fina dagar medan jag varit borta från internet. Jag har haft det mycket fint på trevligt hotell, med nya bekantskaper och med trevliga föreläsningar. Så nu är min stora uppgift att mysa med katten som blir klängig på ett sätt att jag hamnar vid bristningsgränsen för vad jag står ut med. Just nu har vi en väldigt lugn och mysig stund i soffan med täcke.
 
Han kommer nog dock bli besviken snart eftersom jag ska göra mig iordning för den akademiska högtid som går av stapeln ikväll. Min fantastiska kollega har under dagen hållit i en installationsföreläsning om skam och skuld som sociala känslor och ikväll ska hon installeras genom ceremoni i kyrkan. Min balklänning är hämtad och jag försöker få håret att torka i den frisyr jag tänker ha. Så, han kommer nog bli ganska så besviken... ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: