gentlegiantafskofvde.blogg.se

Måndags-mood

Kategori: Allmänt

Sov fruktansvärt dåligt i natt pga smärt i knä, nervositet inför läkarbesök och nervositet inför veckan i allmänhet. Vill bara vara hemma och mysa långt ned under täcket utan smärta, utan krav och med mina mysiga kissar. Där under täcket  skulle vi ligga och prata om att tiden har gått fort de här åtta åren som de bott hos mig. Vi skulle prata om hur vi utvecklats, att jag fortfarande irriterar mig på en del saker trots att jag sa att jag skulle bättra mig och sluta att irritera mig på dem. Vi skulle prata om hur vi fortfarande längtar till ladet, till Edinburgm, till vackra platser, till äkthet. Sedan skulle jag bekänna för dem att jag känner att jag inte har koll längre. De skulle då le sina smilkatts leenden och allt skulle kännas bättre. För, vi har inte alltid koll. Det är vår förmåga att hantera de stunderna som ibland överväldigar som säger mest om oss, inte hur vi hanterar de stunder som bara flyter på och där vi har mer än nog med kapacitet för att hantera dem.
 
      
                                                              (Bild från dorkyboy comics)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: