gentlegiantafskofvde.blogg.se

Måndagsmys

Kategori: Allmänt

Än så länge har vi klarat oss utan snör och regn här i min härliga stad. (Ta i trä) Det blåser dock iskalla vindar och man kan känna i luften att det inte är långt kvar innan den förlösande snön kommer. För min del får den gärna vänta ett tag till så att jag hinner springa lite nu när mitt knä är bra igen.
 
Jag har fortfarande dagar då jag inte sköter min mat så bra. Idag gick jag till jobbet väldigt tidigt (vågar inte ens säga hur tidigt) och kom hem för någon timma sedan och åt soppa med smörgås. För mig är problemet att jag inte äter och därför blir långsam (om inte orörlig) i mina tarmar och min ämnesomsättning. Jag är inte typen som frossar när jag inte har ätit på hela dagen utan det blir mest ingenting. Så, skärpning på det! Därmed blir det ingen träning idag. Det känns jättetråkigt och jag hoppas jag kan ladda mat till att vara något som möjliggör träning så att jag blir bättre på att äta (ibland får vi jobba på att koppla ihop undermedvetna känslor med önskat beteende). Längtar verkligen efter att träna ordentlig och gläds åt att det nu är ok att göra det. Jag kan även glädja mig åt att jag gått ned i vikt trots fyra veckor (hur gick tiden så fort?!) med bara sjukträning. Snubblade förresten över en ny bloggare: Jennie. Hon börjar sin resa idag! Hejja henne!
 
Nu ska jag och grabbarna återgår till att mysa med te, tända ljus och de artiklar jag behöver läsa. Imorogn är det föreläsning 10-17 som gäller och mys behövs för att ladda inför så många timmar på ben och med tungan rätt i mun.
 
/GG

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Vad skönt att ditt knä är bättre. Här var det isiga vindar idag när jag cyklade hem, tror att jag ska strunta i cykeln och gå imorgon, då känns det inte lika kallt.

    Ha en mysig kväll. Äntligen är det mörkt så att ljusen kan tändas :)

    Svar: Bra jobbat att cykla i dessa vindar! Jag har bara 100 meter till jobbet och tack och lov för det! =) Funderade på om man på något sätt kunde ordna sådana där garderobsportaler som de har i Harry Potter. Gärna som klär en vansinnigt snyggt när man ändå använder dem. Bra idé att gå istället. Känns ofta inte lika kallt och kan dessutom vara mysigt med rätt kläder. Är grymt imponerad över att du läser de kurser som du gör och håller tummen för att inlämningen gått väl!
    Läste gårdagens inlägg på bloggen. Hur känns det ikväll? /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-10-29 | 18:33:55
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: