gentlegiantafskofvde.blogg.se

Vad är väl en bal på högskolan?

Kategori: Allmänt

Jo, alldeles underbar!
 
Sitter här och är mysigt nöjd tillsammans med katterna. Högtiden igår blev fantastisk över förväntan. Min professor och hennes familj är alla vackra och enormt trevliga. Ceremonin för installationen var väldigt trevlig men fin musik och inspirerande tal. Minglet var trevlig och middagen slog det mesta. Vi fick förrätt på marulk och tagliatelle på palsternacka (detta sista måste ni testa om ni inte gjort det!). Till huvudrätt fick vi hjortfilé med västerbotten och potats cymbal samt betor. Efterrtten var en mjölkchokladsoppa med romtryfflar, champagnesorbet och rostade jordgubbar. Ett gott glas vitt vin till förrätten och ett gott glas rött vin till huvudrätten dessutom. Som bordsherre fick jag en 24 kille som läser till psykologisk coach. Lite otippat att jag skulle spendera middagen med att främst prata resos och film. Men, jag får erkänna att det är mycket trevligare än att krystat le och diskutera teknik, lim eller fysik eller biologi etc. (tenderar att hamna vid deras sida när det är dags för middag).
 
Så, lite som den versionen av Askungen som vi inte får se (Askungen dagen efter hon dansat med sin prins hela natten och ätit och druckit gott) sitter jag här med balklänningen upphängd sedan igår och den dubbla känslan av att vara nöjd samtidigt som något gick förbi alltför fort.
 
Jag önskar er alla en god morgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: