gentlegiantafskofvde.blogg.se

Vilodag - or is it?

Kategori: Allmänt

Det är en kall och vacker dag utanför fönstret. Jag och katterna har gått in i mysläge inomhus och njuter av solen som långfingrat sträcker sig in i lägenheten. Tanken är att jag ska ha en vilodag idag. Har laddat med nya numren av 'Runners' och 'Empire'. Mitt knä behöver återhämta sig och jag försöker stå emot längtan att slänga på mig träningskläderna och sticka ut i naturen. Efter benbrottet så är det som att jag vridit om knät (sjukt roligt ord!) och att det nu behöver 'vrida sig tillbaka'. Jag känner inte av det annat än efter mina slutspurter i vart löpträningspass. Så, det gäller att låta mina muskler och senor bygga sig starka och att tänka på hur jag jobbar med benet i vardagen.  Det vore verkligen dumt att ge mig ut och jag ska försöka stå emot springet i benen.
 
Jag försöker fokusera på planering av kommande veckor. Tis-tors är det dags för första Lund-turen och jag vet att det kan innebära att jag äter för lite och rör på mig för lite om jag inte planerar bra. Det gäller att ha med mellanmål och att titta ut promenadslingor i sta'n. Dessvärre tycker min sambo att jag ska låta bli att röra mig ute tidiga morgnar och på kvällarna - för vem vet vad som kan hända! Suck! Fick lova honom att inte köra löpturer i mörker och helst inte alls. Det skulle dock vara jättesvårt för mig att inte träna. Dagar utan träning är som somrar utan sol (eller jordgubbar utan grädde, eller vad som nu är en bra metafor för er) - trevliga men väldigt mycket trevligare med än vad de är utan. Kontenta: träningskläderna och musiken åker med! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: