gentlegiantafskofvde.blogg.se

Är supertaggad!!!!

Kategori: Välbefinnande

 
Det kanske är alla kosttillskottpiller, det kanske är att jag älskar hösten, det kanske är all kärlek eller så har det hänt! Jag är supertaggad! Jag är taggad på träning, jag är taggad på bra kost och jag är taggad på att köra stenhårt! (Vi kan ju se om jag fortfarande känner så imorgon... Men, ändå!) Har så bra stöd omkring mig och en lust har börjat komma inifrån. Igår var jag så sugen på att springa en halv mil. Var fortfarande sugen imorse men vaknade sent (08) och ville inte att mitt första flabbiga springförsök skulle bevittnas. (Tror det kommer vara lite shake it and bake it över det hela och det är väl ok om jag kan springa mer än tio steg - men det vet jag ju inte om jag kan) Det är det enda kassa med att vara lite lokalkändis genom jobbet. Jag vet aldrig vart mina studenter och kollegor ska dyka upp. Och, för mig är träning något intimt och privat. Det har det alltid varit. Men, suget är kvar och i veckan ska jag passa på en morgon när jag kan ta bilen och sticka upp på berget. Räknar med att det innebär att jag orkar springa de 100 metrarna förbi stadion och sedan står jag där flåsandes som vargen i 'Svärdet i stenen' när han jagat Merlin och Pysen upp och ned för bergen. Men, helt klart värt ett försök. Behöver bara fixa schysst musik och ett par bra hörlurar. Har ni bra musiktips???
 
Även taggad i övrigt. På jobb, på mina resor (håller på att kolla in Lund för promenad- och/eller löpslingor), på att träffa nya intressant personer under min konferens och mina kurser, på att äta rätt (har äntligen börjat inse bredden i bodystores utbud), på att bli mer i shape och på att nå resultat. Allt i balans med mig själv! Härliga höst! ♥
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Vad härligt att läsa, ett riktigt glädjeinlägg :)

    Svar: Glad att du upplever inlägget så! Är inne i en bra period nu med glädje, motivation och inspiration. Ska bara jaga bort förkylningen i mig så jag kan utnyttja det goda humöret till max.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-23 | 21:11:36
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Linda säger:

    Åh men Gud så härligt att läsa om dina underbara känslor just nu. Det finns inget bättre än när man känner sig taggad till 1000. Jag hoppas jag får vara med och peppa hela vägen! =D

    Svar: Jag håller helt med! :) Det skulle vara mycket roligt att ha dig med hela vägen. Hejja oss!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-24 | 14:15:32
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jag är så klart med dig! Jag har också massa kilon kvar så vi får kämpa tillsammans =D

    Svar: Känns gott att ha stöd. Hejjar på dig, mig och oss! Jag tänker ofta på att dela in viktförlusten i delar av min önskade totala viktförlust. Jag har 25 kilo kvar ungefär, vilket innebär att jag fixat en sjättedel av min vikt nedgång. Därmed då har du kommit mycket längre och jag ser dig som en inspiration för det. Hur många delar har du tappat? Jag får det till elva delar av 14 (räknat i femkilosdelar). Det är awesome!!! Vilket tålamod och vilken styrka! Kommer ge dig mitt bästa stöd och försöka peppa dig att gå i mål. Du är så vacker och stark och jag vet att du kommer fixa det! Ska bli intressant att se nästa veckas invägning (om det fungerar med amningsstoppet) och se om du är på platå. För, nu funkar träningen igen?
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-27 | 15:54:03
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Åh tack så mycket! Ja nu ska vi se, jag vägde 130 och vill ned till 60. Så stämmer det ju med 14 som helhet och 11 avklarade. Åh men tack finaste du vad glad jag blir nu. Jag har faktiskt inte ens tänkt på det så. FÖr mig var det ett måste. Jag mådde inte bra med mig själv och nu i efterhand är jag så glad att jag kämpat mig ned så långt som jag gjort. Jag hoppas jag ska klara de sista kilona också. Jag ska heja och peppa på dig också. Jag tror det kommer gå jättrebra faktiskt!

    Ja träningen fungerar nu igen vilket känns skönt. Jag har däremot inte kunnat klämma i lika hårt på träningen nu som jag gjort innan, eftersom det gör så himla ont i brösten när jag rör mig. Men jag gör mitt bästa och hoppas att det ska fungera. OM jag inte kan göra min veckovägning på måndag så blir det i alla fall måndagen efter som vanligt för då tycker jag mjölken borde ha lagt sig (men förhoppningsvis gör den det innan kommande måndag). Är dock jättenervös och orolig för att det går åt skogen med vikten nu eftersom jag inte kjan väga mig haha!

    Svar: Du är fantastisk som kämpat dig ned så långt och det är bara att keep going! Även om det går långsamt en stund så är du snart i mål! Vi kommer fixa detta galant!
    Gott att träningen fungerar. Och, jag vet inte om det fungerar så helt, jag tänker att din uteblivna vägning pga mjölken säkert fungerar som när man temporärt lägger på sig vätska elle rkroppen ändrar sig för en stund - det försvinner och har man skött sig under tiden så får man fina resultat även om det går ett par veckor mellan vägningarna. Så, kämpa på så gott det går och kolla kurvan om tio dagar istället om det inte känns bra. Planar det något så vet du att du haft helt andra förutsättningar dessa veckor, så det är förståeligt och 'förlåtligt'. Innan året är till ända så har du troligen nått ditt mål. Tänk vilken väg, vilket kämpande och vilken prestation! Vad gör två veckor extra (om det skulle krävas)? Du har vunnit livet, hälsan och besegrat ett stort mål. Ingenting är omöjligt för dig! Det finns inget så tufft som att göra en livsstilsförändring, inget så skrämmande, inget så utmanande eftersom man har så lätt att falla tillbaka i gamla mönster av beteende och tankar. Och, andra försöker få en passa in i gamla mönster så de inte behöver jobba på sig själva. För mig är du en hjälte på egna meriter. Du har satt ett mål och kämpar på, under olika omständigheter, för att komma dit. Du gör det på ett sunt sätt och kan på så vis vara en förebild.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-27 | 16:09:05
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: