gentlegiantafskofvde.blogg.se

Kära bloggvänner...

Kategori: Vikt

Idag har jag, med ert stöd i mina tunga stunder och era hejjarop i mina goda, tagt ett kliv mot mitt mål. Jag har gått ned uner 100 kilo!!!! För flera av er så är det fortfarande mycket i vikt. Men för mig så är det som att en sten trillat från bröstet. Jag har därmed gått ned tio kilo sedan i våras och sex kilo på två månader och två veckor (ungefär). Tack alla ni som hejjat på mig och peppat mig att tänka att viktnedgången 'lossar snart'. Ni hade så rätt. Den har börjat gå ned nu. Min nyckel har varit tålamod med att träningen ska ge effekt, inlyssnanden till dem som troligen har mer koll än mig, och att äta flera små mål istället för några få. Jag åt för dåligt i början och även om det låter paradoxalt så är det att äta mer som gör att jag går ned nu (tror jag eftersom det är den största förändringen de senaste veckorna).
 
Jag väger numer tvåsiffrigt!!! Vilken härlig känsla! jag vet att vågen inte ska vara det främsta måttet men för mig blev det till slut ett mind battle. Att veta att jag gått ned på ett sunt vis gör mig så motiverad och peppad. Happy day!
 
 
    

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Åh, så roligt! Stort grattis och bra jobbat!! Jag tycker du är jätteduktig som inte gav upp i början, det lönar sig att kämpa på. Vilken seger det måste vara att ha kämpat dig igenom och fått såna fina resultat på vågen. Är så glad för din skull :)

    Svar: Tack! Det var riktigt segt i början när vågens lilla pinne nästan inte rörde sig alls under flera veckor. Vet att jag inte borde lägga för stor vikt vid vågens resultat men mentalt så behöver jag se att det går ned. Känns jättebra nu och det ger en fin motivation till fortsatt arbete.
    Förresten, efter att du bytte profil (eller vad det nu kan kallas) på din blogg så verkar kommentarsfunktionen inte funka för mig. Ska lista ut vad som behövs för att det ska funka. Besöker dock din blogg minst ett par gånger per dag och hejjar på dig!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-30 | 21:33:39
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • alexandra säger:

    wiiiii, vad kul... det måste du fira ju... gör något bara för dig själv... gå spa... vad som helst :)

    Svar: Det är verkligen jättekul!!! Ska skämma bort mig inne på body shop idag ;)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-30 | 21:44:16
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • Minendie säger:

    Vad bra att du sa till. Jag ska kolla vad som kan vara fel, om jag inte hittar nåt så ska jag se om jag hittar nåt annat tema som funkar bättre.

    2012-10-01 | 09:44:55
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: