gentlegiantafskofvde.blogg.se

Trotsar latmasken!

Kategori: Träning

Imorse var det dags för träning med väninnan. Kl. fem kändes det ovanligt segt att vakna och stiga upp. Som en sengångare fick jag dock bytt om och tagit hand om katterna. När jag står i köket får jag sms om att väninnan är sjuk och inte kommer. För en stund står jag med mobilen i handen och ser hur möjligheten att krypa ned i sängen igen öppnar sig. Kroppen skrek efter att gå tillbaska. Men, inte då! Jag gick faktiskt iväg. Efter 40 min crosstrainer, tio minuter tung styrketräning för armar och tio minuter stretch så kändes hela livet underbart. Tänk om jag kunde komma ihåg det och göra det till en motivation! Jag kan minnas det på kvällen och tänka att det ska bli underbart att träna. Men, när klockan ringer är de tankarna lååååångt borta.
 
Det finns, för mig, inget bättre sätt att starta dagen!
 
/GG

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Bra gjort att komma iväg trots en "ursäkt" att stanna hemma. Jag fick också träningen gjord på morgonen idag, fast min morgonträning utfördes betydligt senare än din :)

    Svar: Bra jobbat med morgonträning! Hejja oss!!!!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-12 | 11:34:45
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • alexandra säger:

    jjjaa..haha... att gå upp på morgonen är segt, men man blir så mkt piggare av morgon träningen :)

    Svar: Håller fullständigt med dig! Längtar efter den dag då jag vaknar med åtminstone liiiite energi. ;)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-12 | 17:21:40
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här: