gentlegiantafskofvde.blogg.se

En månad kvar...

Kategori: Allmänt

... till VårRuset! Det ska bli väldigt roligt att springa det i gott sällskap. Det enda jag önskar nu som extra pepp är soliga dagar och snöfria vägar. Jag vet inte hur det är hos er men här har det snöat rejält och på de skuggiga partierna i staden och skogen ligger snö och is kvar. Nästan så jag undrar hur vädret kommer vara på dagen D. För att ha bästa möjligheterna att klara mitt mål kommer träningen växlas upp något i tre veckor för att sedan växlas ned inför tävlingen. Det skulle inte vara roligt att ha tunga ben när det blir dags. Jag kommer även att försöka bättra kosten under dessa veckor. Jag har svårt för att äta regelbundet när jag stressar och de senaste veckorna har varit usla. Oftast har jag bara ätit en eller två gånger per dag (oftast bara sen lunch runt 14-15). Det fungerar ju inte alls! Nu ska här satsas på fyra regelbundna mål per dag och frukt som komplement till det.
 
Jag försöker minnas hur allt fungerade när jag hade god kosthållning. Det är som ett helt annat liv. Jag var så lycklig och full av energi då. Jag var dessutom i stallet var dag och cyklade en mil sammanlagt för att komma fram och tillbaka dit. Jag tror nyckeln är rutiner, låg stressnivå och mycket rörelse i vardagen. Så, det gäller att hitta det receptet igen. Eftersom det inte finns naturligt får jag helt enkelt se till att åstadkomma det. Shit vad tufft! Det får blir en längre plan på att få det hållbart men jag får satsa så gott det går på att starta förändringen mot det målet nu. Jag får även blir mer vaksam på när jag börjar starta mitt mönster av att inte äta så att jag kan hindra det från att bli så extremt som det blivit nu. Ofta börjar det med att jag hoppar frukosten och sedan 'bara ska' göra det ena och det andra innan jag går hem från kontoret. Min plan är att gå hem i samband med lunch men oftast fastnar jag fram till 14-15 eftersom oväntade samtal avbrutit mig i mitt arbete eller det finns någon punkt kvar på att-göra-listan som  'skulle vara så skönt' att vara av med. Saken är den att var dag är den samma och egentligen jobbar jag aldrig undan även om jag tror det. Så, skärpning och rutinisering! ;)
 
Har ni bra tips på hur jag kan komma ur det här och hålla bra rutiner?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: