gentlegiantafskofvde.blogg.se

Första vårdagen

Kategori: Allmänt

Jag har haft en helt underbar dag. Ni vet en sådan där dag som man alltid vill ha. Den började med enorm trötthet och en näsa som inte ville sluta rinna blandat med tungt huvud. Men, det har gått bra ändå. Jag har ätit regelbundet, tränat, och ordnat lite här hemma med mitt bibliotek. Till lunch blev det en pizza-bit med mycket grönt på och eftersom jag lagt märke till att den lokala restaurangen har en insamling till välgörande ändamål så passade jag på att tömma vår myntburk på enkronor och skänka dem till några som behövde dem mer än oss. Sitter nu här och är nöjd. Jag anar att jag lever i en egenhändigt skapad illusion av ordning ;-) Men, fake it til you make it! Det kommer att bli ett kämpande i några veckor nu men jag vet att det kommer vara värt det. Jag är värd att kunna vara stolt över mig själv och nå mina mål. Jag har gjort upp en struktur som jag vet kommer bära mig i mål och tänker att jag måste kämpa på att följa den planen. Jag tänker att jag måste ge mig själv lika mycket vikt som allt annat och kunna prioritera mig själv. Här ska ingen egentid strykas ur almanackan pga jobb! Enough is enough! Jag är värd att vara viktigast!
 
Nog med brandtal. Nu ska jag passa på att njuta av en vacker och mild kväll. Jag har några goda böcker att välja mellan och ett par balkongkatter att göra sällskap. Önskar er alla en fin vår-kväll!

Kommentarer

  • Hovika säger:

    Visst har det varit en underbar dag. Sol och lite värme gör så mycket. Jag hejar på dig och tycker att du resonerar klokt. Önskar dig en bra vecka.
    Tack för uppmuntrande kommentarer.

    2013-04-14 | 20:18:11
    Bloggadress: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här: