gentlegiantafskofvde.blogg.se

Inspiration!

Kategori: Allmänt

Ibland bjuder dagarna på överraskningar. När jag vaknade igår myste jag till tanken på att jag hade ett morgonmöte och att jag efter det skulle fixa en present till min man (bara för att han är awesome), luncha hemma och skriva på min artikel. När jag kommer till jobbet är mötet inte aktuellt eftersom min mötespartner blivit sjuk. Samme kollega ska igår ocg idag hålla i dataövningar med mina studenter. Så, planen för igår ändrades till att jag hoppade in fför läraren och att jag gör detsamma idag. en helt underbar förändring. Jag får vara mer med mina studenter och hjälpa dem och stödja dem i deras arbeten. Att jobba som lärare är helt fantastiskt. man får så mycket energi av att undervisa och handleda. Dessutom så blir man så varmt stolt när studenterna blir stolta över sig själva och de upptäcker att de kan och att saker är intressanta.
 
det som dock gick mindre bra igår var maten. Eftersom jag tycker mat är astrist så hoppade jag helt enkelt lunchen och fick tvinga i mig lite mat på kvällen när jag kom hem. Efter en hel dags undervisning är jag sällan hungrig, ungefär som efter ett hårt träningspass. Så, hur gick det?
 
Vikt: Glömde väga mig...
Kaloriintag: 767
Matrutin: Kass...
Träning: räknas 7 h föreläsning på benen? och en promenad på kvällen om 30 minuter...
Det bästa med dagen: Inspirationsföreläsning med Pasi Salonen
 
Dagen avslutades med att jag och en väninna gick på inspirationsföreläsning med Pasi Salonen. Jag komemr berätta emr om det i kväll eftersom ajg behöver smälta intrycken från den lite till. Vilken förebild han är!
 
Hoppas ni alla har en fin dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: