gentlegiantafskofvde.blogg.se

Tidig morgon

Kategori: Allmänt

Ojojoj vad trött man kan vara. Förr om åren var jag alltid pigg varje morgon. Vid den här tiden brukade jag vara på gymmet och få lite morgonträning innan dagen startade med buller och brak. Nu för tiden ser jag fram emot sovmorgnar och tycker att lycka är den där stunden då jag vaknat men katten fortfarande ligger och snarkar på min arm och min man sover nära. Stunden då solen bryter in över taken på min lilla stad, innan alla vaknar och man möjligen kan höra några sönderfestade ungdomar skratta sig fram till dörrportarna.
 
Jag tänker att det börjar ljusna tidigt nu och känner hur jag börjar bli sugen på tidig morgonträning igen (hurra för att vintern är över!). Let's do it! Enda kruxet är att jag då får försaka morgonmys med grabbarna. Men, det kanske räcker med en morgon i veckan? Eller, att jag myser med dem när träningen är klar. Dock brukar jag vara lite för fylld av energi och glädje efter min träning i förhållande till min mans smak. Hmm... Livets dilemman äro stora likväl som små.
 
Så, hur gick gårdagen?
 
Vikt: 96 kg
Kaloriintag: 1272
Matrutin: Gått ok, har fortfarande svårt att tycka det är roligt eller intressant med mat
Träning: Ingen träning om vi inte räknar gångavståndet till bilen.
Det bästa med dagen: Jag spenderade den med en väninna  och det blev både business and pleasure talk

Kommentarer

  • Hovika säger:

    Fint inlägg. När jag var själv hade jag också mycket lättare för att träna på morgonen. Nu är det svårt.

    Svar: Känner igen det. Sedan jag flyttade ihop med min sambo, numera man, för ett par år sedan har träningsrutinen ruckats och jag har svårt att få igång den ordentligt igen. När jag bodde själv var det inga problem, både vad gäller morgonträning och kvällsträning.
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-04-20 | 21:40:27
    Bloggadress: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här: