gentlegiantafskofvde.blogg.se

Det går upp och det går ned och det går runt en liten bit...

Kategori: Allmänt

...det är en evighetsmaskin.
 
Just så känns det just nu. Min skada har förvandlat mig till en latj**el (även om jag tror att jag faktiskt rört på mig mer än vanligt i.o.m. flytt och valppromenader). Dessutom är det väldigt (frestande) enkelt att skylla på valpen för att inte cykla. "Nej men, han blir så orolig då". "Tänk om han hittar på ofog när jag cyklar!" Som om något av de resonemangen (eller de övriga) vore hållbara argument. Men jag slukar mina undanflykter med hull och hår och hamnar framför datorn och tvn istället. Tvn är mest sällskap när jag skriver. Mitt skrivande dessutom! Den fetaste undanflykten i världen! Jag använder den för att undanfly både träning och socialt liv (som jag inte orkar varken eller pga. latmasken har gottat sig till ro). Nu får det vara slut på det här. Vågen börjar långsamt röra sig uppåt igen och ingen lathet i världen är värd att jag gör mitt jobb ogjort genom att lata mig till övervikt. Stress gör inte heller att det underlättar. Jag tycks ha gått in i något slags 'skendöd'-mode när det blir för mkt. Jag lägger mig under täcket och vaggar lite och tror att det blir bättre. Men, nej! Läget är alltid detsamma när jag kikar ut igen.
 
Som ni hör så är det någon som behöver ta sig i kragen, sparka sig i baken och (som min handledare uttryckte sig ) få tummen ur r**en. Jag överdriver något eftersom jag är frustrerad på mig själv just nu. Jag tror frustrationen grundar sig mer i att jag är i en hektisk period än att jag går upp i vikt för att jag inte kan träna mer. När allt blir hektiskt så tenderar jag att bli lite ledsen för att jag inte hinner upp på berget eller får vila ordentligt. Jag älskar att sova ordentligt om nätterna, ta en vilopaus mitt på dagen och jag tycke rom att arbeta med min kropp. Därav frustration. Så, nu gäller det att bita ihop till på söndag. Köra så det ryker och ta mig igenom detta. Det kommer bli tufft och det kommer vara tråkigt stundtals men vad skönt det kommer vara på andra sidan. :)
 
Det bästa just nu är att katten flyttat till vårt nya hem och han förgyller mina dagar. Vi sov nära nära i natt och han är med (på stolen eller bordet) när jag skriver.♥
 
Hoppas att ni har det bra hälsar Jätte som försöker få styr på livet!

Kommentarer

  • smulan säger:

    Du har så mycket på gång just nu och ända tar du dig tid till mig och peppar mig. Tack!! Det betyder enormt mycket.
    Ibland har vi svackor när saker i livet tar över för det blir för mycket för oss. Tror inte det är så farligt egentligen, bara vi är uppmärksamma på det och inte låter det fortgå för länge, vår dra täcket över huvudet period. Så kan jag känna också. det kan vara riktigt skönt att stänga världen ute ett tag och bara vara, men livet fortsätter ju ändå så förr eller senare måste vi tillbaka till det. Jag är precis på väg tillbaka och det tror jag du är också.
    Du vet ju vilka svagheter du har och vad som skapar svårigheter för dig. Det är en förutsättning för att lyckas. Så jag hejar på dig!!
    Du kommer att fixa det här och fixa din disputation med bravur!
    Heja dig vännen!
    Kram

    Svar: Tack för ditt stöd! Jag tror du har rätt i att jag är på väg tillbaka. Jag hoppas på att utvecklas och att öva färdigheter som hjälper mig att nå mina mål och vara mitt bästa jag.
    Kramar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-08-28 | 15:25:39
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här: