gentlegiantafskofvde.blogg.se

Mitt år börjar nu

Kategori: Allmänt

Tekniskt sett är det inte ett helt år utan snarare tio månader... Men ändå!
 
Jag har nu funnit mig till rätta i min lägenhet och är väldigt tacksam över att jag har denna möjlighet att fokusera helt på mig och mitt avhandlingsarbete. Jag är glad att min man stödjer mig och att han hejjar på mig. Nu är det mindre än ett år kvar tills jag ska ha klart min avhandling. I juni nästa år är det dags för min disputation. Inte nog med att min avhandling ska rocka, förhoppningsvis kommer även jag att känna mig fabulous. Så, det är inte bara ett år av att skriva mitt första stora arbete - det är även ett år att fokusera på min hälsa och mitt välbefinnande.
 
Förhoppningen är att jag ska skapa bra rutiner och äntligen lyckas med att gå ned mina sista kilon. För er som följt mig så kan jag berätta att jag det senaste har gått upp i vikt. Jag har inte gått upp lika mycket som jag skulle ha kunnat gjort. Jag har faktiskt haft lite kontroll över mig själv ;)  Men, en blandning av stillasittande (pga min skada)och ett ihop-packat kök (som ledde till mycket hämt-mat eller färdigrätter eller mysmiddagar) har gjort att jag har lagt på mig. Suck, pust och stön! Men, det är bara att kavla upp ärmarna, peka näsan i rätt riktning och verkligen ta tag i min livsstil nu. Jag har alla möjlighete och förutsättningar att lyckas om jag bygger upp goda rutiner. Min skada är så pass läkt att jag tror jag kan promenera igen. Dessutom kan jag nu cykla när som helst (ja, nästan i alla fall). Jag har gjort en liten tärningshörna i mitt vardagsrum och jag får faktiskt erkänna att det lockar titt som tätt! När hösten kommer hoppas jag på att komplettera mitt lilla gym med en crosstrainer. Något som just nu lockar mer är berget. Lägenheten ligger någon kilometer (kanske inte riktigt så långt) närmre berget än den förra gjorde. Jag kan i stort sett ta på det! :) Nu när jag måste skriva färdigt ett kapitel i min avhandling så får jag hejda mig ifrån att sticka ut och upp i den underbara omgivningen. Om jag jobbar på bra idag tänker jag belöna mig med en morgonpromenad imorgon.
 
Ytterligare en motivator eller inspiration är mitt kök. Inte för att det är så mycket att hänga i granen, men för att det är fullt av bra grejer. Det ska dessutom fylla spå med ännu bättre! Jag har mina linser, min quinoa, mina havredrycker, mina frysta frukter och bär, mina underbara knäckisar och lite härliga konserver (bl.a. makrill i tomat - nom nom!). Detta ska fyllas på med bulgur, couscous, grönsaker, oljor, och andra bra ingredienser som blir bra mat! Det känns helt underbart! Jag ser så mycket fram emot att laga mat åt mig och även bjuda min man på härliga middagar. Jag tror att det blir super! Men först så ska jag skriva hela helgen...
 
Jag kommer att skaffa en sladd för överföring mellan mobil och dator på måndag. Så, bilder kommer!
 
Jag önskar er en fin helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: