gentlegiantafskofvde.blogg.se

Trött morgon

Kategori: Allmänt

 
Varken jag eller katten tyckte att det var någon god idé att stiga upp när klockan ringde. (Som ni ser har han ordnat sig en säng på en av mina flyttlådor... ) Men, skrivandet kallar och ibland är det bara att ta tjuren vid hornen. Startade dagen med härligt färskpressad grapejuice:
 
 
Jag älskar verkligen att göra egna citrusjuicer. När jag börjar dagen med en (eller citronvatten) så vänder ofta min trötthet och jag känner att jag fått en god start på dagen. Jag och  katten hann precis vakna till innan maken kom förbi med taxen. Han växer så det knakar! Medan han sprang runt (på egen hand, efter katt, jagad av katt, helt planlöst) så fixade jag med frukost: två fröknäcke från polarbröd med ägg och kaviar. Nu känns det som att jag är redo att sova en stund till ;). Så här ser det förresten ut utanför mitt nya ställe:

Helt underbar omgivning. Och, ser ni hur nära det är till berget?! ♥ När jag lämnat in min avhandling om en vecka ska morgnarna spenderas vid foten av berget och på berget. Det ser jag verkligen fram emot och använder som belöning för att få mitt arbete gjort. Så här ser det förresten ut lite grann inifrån lägenheten:
 

Från alla fönster ser jag träd, berg och taken i sta'n. Det är så underbart att det inte går att beskriva. Omgiven av grönska! Dessutom är det ett lugnt område. I min trappuppgång (och typ alla andra) bor det mest tanter. Jag älskar tanter. I detta fall är det rökande tanter som gillar att pyssla på sina balkonger. Gissa om de crushar på taxen?! Han har förresten växt:
 

Och kommer rätt så bra överens med min katt:
 
 
Nu ska vi tre ta det lite lugnt innan det är dags att skriva igen. Dessutom ska jag nog göra en ny målplanering för hösten. Min skada har kastat omkull den förra och det är först nu som jag inte är så svidande bitter på det att jag kan tänka konstruktivt och sätta upp nya äventyr på min önskelista. ;)
 
Jag önskar er en god start denna lördag. Om ni befinner er i trakterna av min fina stad så är det matfestival för fulla muggar i centrum. Finns en del godbitar att njuta av.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: