gentlegiantafskofvde.blogg.se

Börja om från början, börja om på nytt!

Kategori: Allmänt

Så där ja! Min fyra månader långa skadeperiod "gav mig" sex kilo. Jag tickar nu in på 105 (var uppe lite högre och vände) kg och är i stort sett tillbaka där jag började. Inte för att det gör mig så mycket. Jag har inte haft någon träningslust när jag inte kan springa och trots att jag visste bättre sket jag i att pressa på. Valde att inte göra det. Valde att varken piska eller banna eller straffa. Under perioder har jag ätit riktigt bra. Under perioder har jag inte ätit alls i stort sett. I perioder har jag ätit fel.
 
Nu när jag kan springa igen infinner sig motivationen och jag är inställd på att nå mitt mål innan sommaren såsom jag skrivit förut. Mitt fokus i höst har varit mitt mentala välbefinnande och det tror jag hamnat på plats nu. Så det är dags för nya tag. Mitt mål är följande: mellan 0.5 -1 kg ned i veckan genom att äta hemmalagad mat med fokus på rotfrukter, bladgrönt i alla former, frukt och grönt i övrigt, bra fetter från frön och nötter, bra fibrer från baljväxter och härliga färska kryddor. Idag äter jag så ibland och min önskan är att få kontinuitet. Detta ska kompletteras med minst en halvtimma motion om dagen. I och med hunden så är det sista inget problem. :)
 
Förhoppningsvis kommer jag på rätt spår. Jag tänkte passa på att ta kommande tre veckor utan undervisning till att bygga bra rutiner. Det sägs ju att det tar tre veckor för en ny vana att sätta sig. Jag tänkte även försöka få till mer bilder i bloggen. Jag tror det både kan motivera och hålla mig på rätt spår genom 'redovisning'. Jag kan nog komma att glömma i början och då får ni förlåta mig. Var tisdag och fredag kommer jag att uppdatera er med data om framgång i kg och BMI.
 
Dagens siffror:
Invägning: 105 kg
BMI då: 33.6
Vikt idag: 105 kg
BMI nu: 33.6
Mål-vikt: 75 kg
Mål-BMI: 24
Kvar till mål: 30 kg, 9.6 i BMI
 
LETS DO THIS!
 
Och lite oförankrad fitspo på det då...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: