gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 18

Kategori: Allmänt

Efter att ha fått tråkiga nyheter på onsdagen så blev torsdagen ganska tung och seg. Jag träffade mina studenter för terminsavstämning och spenderade eftermiddagen med att jobba hemma. Jag fick gjort en del mindre ärenden på dagen och tog även en promenad på berget med hunden. Mina val för dagen:
 
Motionsval: Att promenera 6 km istället för de först planerade 2.5. jag kände att jag var ju redan ute i kylan och blåsten och att jag lika gärna kunde gå en längre tur isf att åka hem och vara soffpotatis.
 
Matval: Trots att min kropp ofta reagerar med att knyta sig när jag upplever något vara tufft så fick jag i mig mat denna dag. Att välja att äta när kroppen egentligen vägrar är otroligt svårt och jag hoppas att ingen av er behöver uppleva det.
 
Välbefinnandeval: Jag valde att ha egentid på eftermiddagen och kvällen. Jag älskar min man och grabbarna men behövde lugn och ro för att bearbeta känslor. Det bästa är att min man är så fantastisk att han ger mig det utrymme som jag behöver.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: