gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 19 eller 'dagen jag åkte till Ikea'

Kategori: Allmänt

Efter att ha fått en funderar-kväll på torsdagen så kändes det bättre på fredagen. Dagen började med att jag promenerade hem till mannen för att låna hans bil. Ikea stod på schemat och morgonen bjöd på vackra färger:
 
 

Efter frukost på caféet nära mannen lägenhet så bar det av för att hämta vän. Tillsammans pratade vi oss ned till A6center och varuhuset på området. Ikea var ganska tomt och vi njöt av att gå långsamt och bli inspirerade. Jag kom hem med ett par kuddar, ett ställ för schampoo etc till duschen, en diskborste (viktiga grejer!) och förvaringslådor till kontoret. Ska ta bilder under dagen så ni får se (typ imorgon). Min vän skulle ha hyllor och det är ett rent under att vi fick med allt. Jag kan nu informera om att mannens bil är 225 cm lång från bak- till framruta att döma av den 224 cm långa hylla som lite diagonalt genom hela bilen. :)
 
Dagens val:
 
Motionsval: Att gå till mannens bil isf att bli hämtad (det finns massa motion i vardagen om vi göra bra val - vilket hämmas av min bekvämlighet)
 
Matval: Att äta frukost innan jag satte mig i bilen. Som ni märker är det inte naturligt för mig att äta innan jag går iväg så jag behövde påminna mig om att det nog var en bra idé att ha mat i magen inför bilkörning, ikea-flanerande, hyllbärande och urlastning. Jag har sagt innan att jag en dag hoppas på att vara på högre nivå men ni får stå ut med att det är här jag är just nu. Jag är mäkta stolt över att jag fick i mig en grov fralla med ost och en juice. Bättring är på väg.
 
Välbefinnandeval: Att ge mig själv ett break. Efter en riktigt tuff vecka så behövde jag göra saker som gav än mer energi tillbaka (istället för att bara ta energi). Det är en väldigt trevlig känsla att uppleva att batterierna laddas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: