gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 20 eller 'dagen min vän blev gipsad'

Kategori: Allmänt

Efter Ikea-resan så var min vän angelägen om att ordna med hyllorna för att kunna organisera saker hemma. Dessvärre ville det sig inte bättre än att ett hyllplan för från ca 2 m höjd ned på hens fot. Efter att hen spenderat hela natten på akuten och sedan sova några timmar kunde jag träffa hen och krama om. Jag vet hur mycket det suger att ha ena benet i gips. Hur hjälpslös man kan känna sig. Hur osjälvständig man känner att man är . Värst av allt är att man behöver be om hjälp! ;) Har man tillitsproblem och är van vid att klara sig själv så är det otroligt jobbigt! De tio veckorna som jag spenderade i gips var en riktig prövning som jag i slutändan växte otroligt mycket med. Jag tror att min vän kan komma att uppleva liknande erfarenheter under sina fyra veckor.
 
Mina val för lördagen blev följande:
 
Motionsval: Jag tog en vilodag för kroppen och valde att spendera min energi på skrivande och på mina grabbar och vän. Att ge mig själv en vilodag skapade en lugn energi för dagen. Ingen stress och inga måsten.
 
Matval: Idag hölls maten enkel. Efter att ha lagat en middag med flera komponenter till mannen igår så blev det rostat bröd till middag. Välgörande i sin enkelhet.
 
Välbefinnandeval: Idag valde jag att hålla mig till känslor av lugn och kärlek. Min dag byggdes upp kring de värdena dels för att jag behövde det efter arbetsveckan och dels för att jag hade en ganska förtvivlad vän som jag ville skänka lugn och kärlek. Vilodag för kroppen och att inte krångla med maten var del i detta större val. Man kan säga att jag valde mer okroppsliga värden idag. Jag önskar faktiskt att fler dagar kunde präglas av de upplevelser av kärlek, lugn och harmoni som jag känt idag.
 
Lördagen avslutades som sagt med rostade mackor. De åts i sällskap av mannen medan vi slökollade tv. Efter en bra dag så var det underbart att somna in vid hans sida. Och hundens... Och katternas... Många individer på liten yta... Jag vaknade runt halv fem i morse. Katten hoppade upp och ned och skulle mysas med, den andra katten likaså ett par gånger. Hunden brukar blir lite 'orolig' på tidiga morgnar och ska byta ställning och plats i sängen. mitt uppe i allt undrar jag om jag inte behöver gå på toa. Ytterligare en stund senare så är jag minsann hungrig. Suck! Jag gav upp strax innan sex och satte mig i soffan med datorn. Efter fem minuter hade katten hoppat upp och ville ligga nära och mysa. En kvart efter det gnydde hunden inifrån sängen eftersom han ville vara med. Det var bara att hämta honom. Så just nu sitter jag i soffan och är så där trött som man kan bli när man är lite övertrött och inte kan slappna av. Min prinsessa och hunden ligger nära och snarkar i otakt. Samtidigt får mannen den väldigt lockande och sköna sängen för sig själv! Dubbelsuck!
 
Skövde igår uppifrån berget:
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: