gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 21 eller 'dagen jag byggde ikea-hylla'

Kategori: Allmänt

Gårdagen bjöd på massa kärlen och värme i den vänskap jag har med min vän med gipsat ben. Vi samtalade om livsfrågor innan vi satte igång med dagens göromål: att bygga hylla. Eller, jag byggde och hen pratade. :) Precis som vi planerat! Vi hjälptes även åt med att handla åt hen. Toppendag med riktigt fint väder! Efter ett par timmar kom maken med lunch från Max och sedan fixade han med tipp-skydd och fästen till en tavla. Det blev riktigt fint!
 
Dagens val:
 
Motionsval: En liten extra sväng med hunden för att röra på mig innan dag av möbelbyggande. Gav en skön uppmjukning i muskler och leder. Som ni vet innebär möbelbyggande en del kroppsarbete som man inte föreställer sig innan man sitter där och ska dra i 50 skruvar innan man lyfter hela hylla och ställer den på plats.
 
Matval: Jag är veg och tycker inte om snabbmat. Men, snabbmat kan vara enklast när det finns olika matlivsstilar. Jag valde bönor och mineralvatten till mitt veggo-mål från Max och det kändes ok.
 
Välbefinnandeval: Min vän var uppe i varv när jag kom på morgonen och jag uppmuntrade hen att sätta på bra musik och tända en ljuslykta med goda dofter för att varva ned. Gjorden susen maximalt!
 
Det var min söndag. Jag hoppas att ni alla hade en fin helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: