gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 22

Kategori: Allmänt

Gårdagen bjöd på en sväng till kontoret på morgonen för att fixa administrativa uppgifter innan fokus hamnade på avhandlingsarbete hemma. Fick en hel del gjort med tanke på att jag fortfarande återhämtar mig ifrån nyheterna på jobbet förra veckan. Ibland önskar jag att jag inte var så otroligt känslig - att saker inte påverkade hela min existens. Men de gör det och det är ok. Jag måste bara lära mig ha tålamod med mig själv. Mina val för igår (måndag):
 
Motionsval: Jag gick en extra lång sväng på vägen hem ifrån jobbet. Jag behövde handla och valde att gå till en annan ICA-butik än den som ligger på vägen hem. Fick till någon timmas promenad.
 
Matval: Butiken fick inspirera maten och det blev sparrissallad till lunch. Senare på dagen fick jag i mig en del frukt. (Ni såg mitt fruktfat)
 
Välbefinnandeval: Jag införskaffade Weleda-produkterna som ni fick se i tidigare inlägg. Att välja saker som är bra för mig och ha ett hem där allt är bra och 'rent' stärker mitt välbefinnande enormt. Det är som att hela lägenheten får en bra energi. ♥
 
Just nu sitter jag och tar en paus efter att ha promenerat en stund med en fin vän och ätit mellanmål efter det (mango och paranötter).
 
Jag hoppas ni har en fin start på dagen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: