gentlegiantafskofvde.blogg.se

Game night

Kategori: Allmänt

Jag hoppas ni har vaknat till denna juldag med lugn inuti er och en nyfikenhet och glädje inför det som väntar er. Här väntar inget annat än filmer, taxmys, prinsessmys och läsning. Precis som jag vill ha det! Jag förstår att andra vill ha det på annat vis och gläds med dem som ha sina dagar på det sätt de önskar. Det enda som saknas mig är min man. Han jobbar idag och kommer hem imorgon kl 08:00. Då får vi en dag tillsammans. För mig är det det allra viktigaste: att få dela lediga dagar med min älskade. Julafton firar vi alltid tillsammans - bara vi två.  Eftersom hans föräldrar är skilda och vi inte firar jul så har vi valt att inte flänga eller späcka våra dagar. Om vi började umgås på julafton skulle det innebära en rotation i treårscykel för att det ska bli rättvist. Vem f**n utsätter sig för det frivilligt? Ja, om vi hade barn hade det varit en helt annan grej. Men nu är det han och jag och vårt lilla zoo och det är precis med dem och i vårt hem jag vill vara på julafton.
 
Igår jobbade han till kl 15 och kom hem i mitten på 'Kalle'. Här väntade hjortronglögg med whisky och hans lilla familj. Efter tröttsänka (dreggelsov på honom någon timma under 'Julsaga') var vi redo för spelkväll. TP och Alfapet åkte fram. Vi tänkte även spela Cluedo men gav upp efter att ha läst instruktionerna och det kändes stönigt jobbigt. :) Så, frågespel och bokstavsklurande förgyllde vår kväll. När det kommer till spel är min man helt fantastisk. Han är så tålmodig och har ett så enormt överseende med mig. Varför?! Jag förvandlas till en blandning buskig sjöman (drickandet, svärandet och name calling) och en ninja hamster (ettrigheten, intensiteten, våldet). Jag är en dålig förlorare och usel vinnare (för att citera min man). Mången gång har intet ont anande vänner pushat mig att vara med och spela (trots att jag avböjt) , vilket slutat med tårar, chock och att jag menar att 'jag sa ju att det var en bättre idé att jag bara satt bredvid och drack vin' (ingen har någonsin sagt emot mig på denna sista punkt efter en omgång 'trevligheter'). Jag har en ganska offensive vinnardans dessutom och tycker om att med djup och mörk röst skrika 'in your face' alternativt 'epic smackdown'. Oftast får jag bara vara med och spela en gång och fortsättningsvis blir jag lämnad i fred med mitt vin och en mer avslappnad hållning. Annorlunda är det om barn är med. Jag menar - come on, vi vet alla att jag regerar över dem redan... No need to prove it. Jag skulle vilja säga att minigolf, TP och monopol är mina främsta triggers - i just den ordningen. Har aldrig spelat minigolf med min man. Men, han har sett mig när vi spelat TP och förhoppningsvis räcker det för att inte hamna i en situation där jag dessutom har tillgång till en järnklubba.
 
Nu ska jag återgår till en långsam morgon och en dag fylld av tecknade filmer (what I love most about christmas) och promenader. Jag önskar er en fin juldag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: