gentlegiantafskofvde.blogg.se

Löpningsdebut

Kategori: Allmänt

Medan ett special avsnitt av 'Skenet bedrar' under håller oss så pustar jag och taxen ut efter en långpromenad som innefattade löpning. Vi gick som vanligt upp på berget och på hemvägen sprang vi minst hälften av sträckan uppdelat på två. Det var så härligt! Jag var egentligen bara ute efter att testa hur det kändes inför träningsplanering. Och det gick över förväntan. Förutom att benhinnorna påverkades något så kändes knäna bra och trots min tyngd så gick det smidigt att löpa med rak hållning och arbeta med höfterna. Dessutom orkade jag mycket längre än jag trodde och avbröt för att ha en bra sträcka att varva ned på innan vi kom hem. Gissa om jag är lycklig?! Det kommer nog bli bra det här! Jag känner hur det inom mig föds ett hopp om att klara den där halvmara under nästa år trots mitt avbrott denna höst. Måste dock ta det lugnt och bygga stegvis nu så att jag inte gör mig illa. Tror att det får blir en tur imorgon med... ;)
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: