gentlegiantafskofvde.blogg.se

Fredag och dags för hälsoval nr 5

Kategori: Allmänt

Vaknade i morse och mådde riktigt kasst. Drog jag på mig superkvinnodräkten och flög till jobbet ändå med håret perfekt från start till landning och genom 6 h handledning? Svaret är nej! Jag har till och med överraskat mig själv. Dagens hälsoval är att inte pressa livet ur mig utan att ta en sjukdag. Detta kanske inte är så uppseendeväckande för er som har en mer sund inställning till era jobb. För mig är det ett stort undantag och förhoppningsvis starten på ett hållbart arbetsliv. Så, istället för självutplånande energigivande så blir det uppbyggande vila och '30 rock' (har upptäckt den serien ca 7 säsonger efter alla andra)...
 
(Bild lånad från forbes.se)

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Ett väldigt bra hälsoval både kortsiktigt och långsiktigt. Hoppas du mår bättre snart.

    Svar: Tack vännen! Känns bättre idag och även om jag inte mår helt bra har min man övertalat mig att dagens hälsoval blir en promenad. :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-02-01 | 21:34:55
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: