gentlegiantafskofvde.blogg.se

hälsoval 13, 14 och 15

Kategori: Allmänt

Helgen med mor och syster har varit helt underbar! Vi har haft trevliga kvällar, djupa samtal och bara varit med varandra. det blir ett enormt välbefinnande av det. ni kanske träffar era familjer ofta, men för oss som bor utspritt så blir det inte lika ofta som vi vill. men, det spelar ju ingen roll egentligen för det handlar ju om att ha kvalitet i umgänget när vi väl träffas! :)
 
Mitt hälsoval i lördags var att välja en riktigt härlig middag. det blev hemmagjord sallad med kyckling (den satt inte så bra i magen eftersom jag inte är van vid att äta kyckling...). Gott som sjutton och nyttigt som gräs! ;) Efter en lång tågresa så var det skönt att välja något lättare och en massa fibrer.
 
Mitt hälsoval igår (nr 14) var att ta med mamma in till Stockholm (min syster bor utanför sta'n) och ta en timmas promenad genom stan istället för att sitta och rulla tummarna i soffan hemma hos min syster. Det var skönt att få luft och att röra på sig!
 
Nu går vi in i tredje veckan och att göra hälsoval börjar sätta sig i min vardag. Mitt hälsoval idag är att välja att inte bli uppstressad.Svårare än man tror men skönare än stress! Jag har tagit mig an mail och uppgifter med lugn och försökt att nite spänna mig i kroppen (som oftast är det första som händer). Går bra hittills och jag hoppas på att ta mig igenom dagen på detta vis och dessutom komma ihåg i fortsättningen att jag kan välja (till viss del) hur jag reagerar i olika situationer.

Kommentarer

  • Joline säger:

    Va härligt det låter att ägna en hel helg med sin mamma och syster. Min mamma och syster bor rätt nära så då blir det lixom inte riktigt av att man umgås på det sättet... om du förstår vad jag menar.

    Svar: Det var riktigt härligt! Och, jag förstår vad du menar...
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-02-13 | 14:26:32
    Bloggadress: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här: