gentlegiantafskofvde.blogg.se

Hälsoval 19 och 20

Kategori: Allmänt

Att göra hälsoval varje dag har, som jag skrivit innan, gjort att jag ändrat mina tankar kring mig själv och min hälsa till ett bättre sätt. Jag har kommit på hur lite utrymme jag har för min egen hälsa och att det verklgen är något jag måste göra tid för och prioritera. Det är ju ingen annan som kommer ta hand om mig och tacka mig för att jag jobbar ihjäl mig eller går sönder för att jag alltid gör mitt bästa. Mitt hälsoval igår (nr 19) var att prata med min chef och besluta mig om att jag enbart ska jobba 50% i tre veckor så att jag kan återhämta mig och fokusera på det som är viktigt: min hälsa och min avhandling. Jag ser fram emot dagar med promenader, med träning på gym och med utrymme för sömn. Mitt hälsoval idag (nr 20) var att ha en vilodag. Det började med sovmorgon, fortsatte med pyjamasdag och här har det precis sovits middag. Helt underbart! Om min plan håller blir det tidig sänggång och imorgon väntar gymmet medan tvättmaskinen tar hand om veckans insamlade hög.
 
Kom förresten på att jag glömde lägga upp bilder på trappan jag sprungit upp och ned i hela veckan. Eller, rättning. Som jag har GÅTT upp och ned i hela veckan. (Ni vet väl att det är en genväg att springa i trappor och att gå tar mycket mer?). Den är delad i två och första bilden är den delen som börjar trappan innan det blir en 'platt' bit förbi fönstret. Sedan fortsätter trappan i en bit till. Så här ser den ut i hela fyra omgångar... :)
 
 
Gäller att stå emot frestelsen med hissen som står på rätt plan...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: