gentlegiantafskofvde.blogg.se

Hälsoval nr 8, 9 och 10

Kategori: Allmänt

Har haft enormt långa fullt-upp-dagar i början på veckan. Idag har jag lyckats jobba 14 timmar i sträck med knappt en andningspaus. Mina hälsoval måndag och tisdag blev att äta lagad ett lagat mål per dag. Sorgligt nog är det en bedrift för mig och riktigt stora grejjer! Idag blir mitt hälsoval att sova länge i natt. Här planeras bad med härligt skum och bra tidning innan jag kryper ned i pyjamas och läser eller ser på tv i vilande ställning.
 
Något som gör mig lyckligt är dock att handledningarna av uppsatser har dragit igång. Mina studenter är så otroligt duktiga och skriver om viktiga ämnen! Det handlar om allt ifrån hur man hanterar uppsägningar till hälsa på arbetsplatsen när man går från slutna till öppna kontorslandskap till djur i vården av unga vuxna med psykisk funktionsnedsättning till vikten av att, som lärare, arbeta med gruppklimat i grundskolan för att få eleverna att stödja varandra och må bra tillsammans. Det här blir en spännande vår!
 
Åh, förresten. Mina mått och mina kilon minskar hela tiden. Vilken motiverande start på vårterminen! Jag har nu gått ned mer än hälften av vad jag planerar och min midja har minskat med tre decimeter! Det är ju inte konstigt att de smaljeans jag köpte efter jul inte sitter så bra längre, typ någonstans. ;) Stort like på det!
 
Här har snön kommit tillbaka och det är uselt kallt. Så, nu får det bli bad och mys resten av kvällen. Tänker på er och uppskattar att ni stödjer mig och/eller hänger på utmaningen som jag och Minendie har startat. Tänk att nästan hälften av tiden redan har gått!

Kommentarer

  • smulan säger:

    Vad duktig du är:)
    Låter bra att planera in lite lugn egen tid också. Då är ett skumbad oslagbart, haha.
    Sköt om dig
    Kram

    2013-02-06 | 19:13:32
    Bloggadress: http://https://smulgubben.wordpress.com
  • Nella säger:

    Tack för att även jag får vara med i ert utmanargäng betyder mycket för mig.

    Grattis till minskning vad duktig du är, imorgon ska jag läsa in mig på din blogg för nu hägrar fotboll och dagens liveskymt av en vacker man

    2013-02-06 | 20:35:30
    Bloggadress: http://fjarilslatt.wordpress.com
  • Emma säger:

    Grattis till grymma framsteg!

    2013-02-06 | 20:39:40
    Bloggadress: http://tjugokilonbort.blogg.se/
  • Minendie säger:

    Wow, vilka kliv du tar framåt mot dina mål. Jag är väldigt imponerad över att du orkar hålla dig till planen trots att du har så mycket omkring dig. Kram

    2013-02-06 | 20:52:27
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: