gentlegiantafskofvde.blogg.se

Härliga torsdag

Kategori: Allmänt

Nervositeten har spridit sig i kroppen sedan igår. Idag kommer ett möte hållas som kommer bli utgångspunkt för mina planer för året. Det känns mycket spännande så det är en bra form av nervositet. Det kommer även bli skönt att veta vad jag ska förhålla mig till så att jag kan fatta beslut. Jag har aldrig varit en person som är avslappnad i att inte veta vad jag ska föhålla mig till även om jag ständigt övar på att ta saker mer som de kommer. Det är med andra ord en glädjefylld dag då jag får saker svart på vitt. Jag har även en del mycket trevliga handledningsmöten att se fram emot och ikväll kommer en vän på besök. Jag ska laga cannelloni till middag. En härligt saffransdoftande pastarätt där jag fyller mina cannellonirör (har testat verisonen med att koka lasagneplattor och rulla in fyllningen men seriöst inte värt tiden och svordommarna som det kräver) med torsk, persilja, gräslök, ricotta, räkor, citron och krydfdar med bl.a. muskot. Såsen görs på charlottenlök, vitlök, grädde och saffran. Skjuts in i ugnen på 200 grader i 20 min och voila! Jag stortrivs med mat som gör sig själv medan amn sitter och pratar över ett glas vin. Till efterrätt blir det hasselnöt och chokladsuffléer. Toppendag på g! Bilder kommer...
 
 

Kommentarer

  • smulan säger:

    Hoppas allt blev bra med mötet:)
    Cannelloni är supergott!
    Har gjort det två gånger, men då gjorde vi pastan själv. En klar favorit!
    Önskar dig lycka till med alla planer!
    Kram

    Svar: Bra jobbat med egen pasta! Tänker att jag ska lära mig göra egen pasta under sommaren (lagom semesterprojekt ;) ). Lite irriterande så har jag inte hört något från mötet men hoppas på besked under dagen.
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-02-21 | 17:44:11
    Bloggadress: http://https://smulgubben.wordpress.com
  • alexandra säger:

    fy vad gott

    Svar: Det blev superbra! En god vän och att gå på känsla i matlagningen tycks vara en superbra kombo!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-02-21 | 19:48:16
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här: