gentlegiantafskofvde.blogg.se

Kroppen tycks veta

Kategori: Allmänt

Jag berättade igår om mitt beslut att jobba halvtid i tre veckor. Känslorna har gått från en mix av lättnad och glädje blandat med lite ångest och borde/skulle/kanske ändå... Nu har dock lättnaden och glädjen tagit överhand och jag ser fram emot tre veckor med tid för mig själv och till mig själv. Jag tror jag varit mer stressad och drivit mig själv hårdare än jag anat. Min kropp tycks ta igen sig och strunta gladeligen i mina planer på träning och socialt liv. :) Jag har sovit massor igår och idag och jag har (hör och häpna!) varit riktigt hungrig idag. Nog för att det fick bli frusen pasta som micrades på beställning eftersom jag är en latröv gällande matlagning när min man jobbar, men ändå! För er som har bra matrutiner eller som upplever hunger på regelbunden basis så kanske detta låter konstigt. För er som haft eller har liknande problem med att äta så kan ni nog förstå att det är som att vinna på lotto för mig. Detta med hungern varierar i perioder. Det blir svårare i perioder av stress då det är som att magen bara knyter sig och det går inte att äta. I dessa perioder så 'tvångsmatar' jag ofta mig själv vilket alltid leder till tvärtomeffekt eftersom jag tillslut matvägrar och inte vill ha något allas. Det intressanta i kråksången är att jag ändå är fet...
 
Nåväl. Jag tar min hunger och min sömn som goda tecken på att jag har gjort rätt val och att detta komma bli tre bra veckor. Om det nu kunde bli lite vår... Så här ser det ut på jobbet just nu:
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hovika säger:

    Vilket bra beslut du tagit. En viktig investering i dig själv. Tack för att du och Minendie inspirerat mig till bra val de senaste veckorna.

    Svar: Tack för den inspiration som Du har bidragit med! :) Och tack för din värmande kommentar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-02-17 | 19:09:28
    Bloggadress: http://halsaoharmoni.blogspot.se
  • Joline säger:

    Jag tycker det låter som ett riktigt bra beslut. Det är sådant som fler borde unna sig. Jag hoppas du får ladda på med lite god energi de här veckorna!

    Svar: Jag tror det kommer bli en ordentlig uppladdning bara jag får tagit igen mig några dagar. Jag känner redan nu att energin kommer tillbaka, att jag är gladare och vill mer liksom. Tack för ditt stöd! det betyder mycket!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-02-18 | 12:08:26
    Bloggadress: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
  • smulan säger:

    Tänk om fler vågade ta det steget du tagit. Att vara rädd om sig själv borde prioriteras mer. Men det gör det inte, tyvärr.
    Bra tecken att du känner hunger och att kroppen vill sova ut och komma i fas. Hoppas du hinner vila upp din kropp rejält nu under dom här veckorna:)
    Kram

    Svar: Tack för ditt stöd och dina värmande ord! Jag tror att det blir en riktigt god period (som jag är öppen för att förlänga om det så behövs) när jag har fått vila upp mig några dagar. Att känna lust igen är underbart! ;) Kram!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-02-18 | 13:37:01
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: