gentlegiantafskofvde.blogg.se

Spännande kärleksdag!

Kategori: Allmänt

Mina vänner, om tolv timmar står jag på scen och vi håller på att avsluta vår musikföreställning. Det här är så fruktansvärt underbart att veta! Jag ser verkligen fram emot ikväll! Först är det dock undervisning på schemat. Mina studenter går in i sista dagarna på deras rapportskrivande och jag spenderar idag och imorgon med dem i datasalarna. Sådana här dagar fulkomligen älskar jag mitt jobb! Jag fascineras av hur jag genom sju timmar med mina studenter blir fylld av energi, glädje, stolthet och kärlek medan jag under sju timmar på mitt kontor kommer därifrån tämligen utmattad och deppig. Jag tar det som ett tecken på att jag verkligen hittat rätt i mitt val att jobba som lärare och att jag alltid kommer vilja ha det som en del av mitt jobb.
 
Mitt hälsoval för idag är att ha med mig mat til jobbet. Eftersom det är en lång dag som går i ett så behöver jag bygga upp energi under dagen. Är mäkta stolt över mig själv och sitter och vill gärna visa alla att jag minsann har med mig en vattenflaska dessutom (eftersom jag inte bara är kass på att äta utan även att dricka vatten under dagarna). Hejja mig! Som tur är har jag lite kontroll över mig själv och istället för att, som ett barn, visa 'vad jag har gjort' så skriver jag om det till er istället! ;)
 
Önskar er alla en fin dag!
 
Kramar!

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Matlåda är ett mycket bra val. Hoppas att föreställningen fick bra!

    Svar: Föreställningen gick toppen. Kollar just nu möjligheten att lägga upp klipp på bloggen ;)
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-02-15 | 09:55:16
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: