gentlegiantafskofvde.blogg.se

Tänka...

Kategori: Allmänt

Det är så svårt att förklara ibland... Svårt att förklara att man har det helt fantastiskt bra men ändå inte riktigt orkar och ändå inte riktigt trivs med sig själv. Vägen tillbaka är lång och den är tuff att ta sig igenom. Jag vet att den är värd den extra ansträngningen men ibland känns den där extra ansträngningen extra hård och oöverkomlig. Då är det tur att ni finns och peppar och ger stöd. Jag ska försöka ge den här veckan en extra skjuts framåt genom trevligt sällskap och att ta det lugnt. Samtidigt är det en stundtals kass vecka och jag grämer mig för att det är en sådan. Jag har kommit ganska långt i min livsstilsförändring men ändå känner jag mig större än någonsin och som om jag aldrig kommer i mål. Jag vet att det inte är sant men ibland har hjärnspökena mer kraft än vanligt. Det är som att de finns på en undermedveten nivå där jag inte kommer åt dem men som de samtidigt kan påverka mina känslor. Det gäller att vara stark sådana här stunder, det gäller att inte ge upp. Det gäller att komma ihåg att jag är värd mer, att jag kan mer, att jag orkar mer... Att jag är bättre än så här. Att jag är mer än förut... Då försvinner hjärnspökena och då får jag lugn. Jag måste inte träna dygnet runt för att jag inte jobbar dygnet runt. Jag måste inte äta grönsaker hela tiden när jag mest av allt önskar en bit ost. Men, jag måste tänka på mitt eget bästa, på vad jag mår bra av och på vad som för mig framåt. På vad som gör att jag mår bra...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: