gentlegiantafskofvde.blogg.se

Vår i luften

Kategori: Allmänt

Solen lyser in i lägenheten och värmer katterna som ligger i ljusets strålar. Snön glider ned från taket och våren känns i luften. En underbar känsla att det är på gång, att vinterns mörker och stillhet går mot sin ände. Det samma gör min lugna träningsperiod och vad som förhoppningsvis är en stressperiod som jag nu lägger bakom mig. Med ledigheten har lusten och energin kommit tillbaka och det är dags för rörelse framåt. Jag går in i sluttampen av skrivandet på min licentitatavhandling och träningssäsongens 'riktiga' upplägg närmar sig. Jag skrev i veckan att ett viktigt möte hölls som kan komma att ge mig riktning för planer framåt. Eftersom jag inte fått svar och eftersom det redan dragit ut ordentligt på tiden så gör jag planer utan att ta mötet i hänsyn. Det får helt enkelt bli som det blir. Mitt liv måste gå vidare oavsett.
 
Jag har verkligen njutit av att ha haft en lugn träningssäsong denna vinter eftersom jag vet att mitt mål om maraton gör att jag måste ut och springa kommande vintrar oavsett kyla, underlag och skitväder. Det ser jag också fram emot men jag har tagit vara på denna lugnare period. Nu är det bara att köra! Till min trettioförsta födelsedag ska jag ha nått mina viktmål, lagt om min livsstil och förhoppningsvis må bättre än på länge eftersom jag lever bra och har en frisk kropp. Det ser jag fram emot och även om vägen dit blir tung så är den så värd sitt mål.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • smulan säger:

    Man känner våren i luften här också, underbart!!
    Vad skönt att du njuter av din stressfria tid:) Du verkar vara lugn nu och se klart på allt du vill göra och har planerat för din mål. Bra gjort!
    Ha en underbar vecka!
    kram

    2013-02-25 | 15:37:40
    Bloggadress: http://https://smulgubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här: